روایت فرمانده آمریکایی از مستشاران ایران در سوریه

به گزارش افکارخبر، «جوزف دانفورد» عنوان داشت که ایران کمتر از دو هزار مستشار نظامی در سوریه دارد تا به ارتش بشار اسد، رییس جمهوری این کشور، کمک کنند و علاوه بر آن یک هزار نیروی نظامی نیز برای حمایت از دولت بغداد به عراق فرستاده است.

دانفورد می‌گوید که شمار نیروهای ایرانی در عراق هر از چندگاهی کم و زیاد می‌شود. وی اظهار داشت: «من فکر می‌کنم که بیش از هزار نیروی نظامی(از ایران) در عراق حضور دارند و در سوریه، فکر می‌کنیم که تعداد آنها احتمالا کمتر از دو هزار نفر است».

در همین رابطه سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در روزهای گذشته با اشاره به حضور مستشاران ایرانی در سوریه گفته بود: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهار سطح راهبردی، عملیاتی، ‌تاکتیکی، فنی و امدادی در سوریه حضور فعال دارد.

سردار سلامی به حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه در ابتدای بحران در این کشور اشاره کرد و افزود: کار ما استحکام سیاسی، روانی ، اقتصادی و نظام و مردم سوریه است که در خط مقدم مبارزه با راهبرد آمریکاییها و صهیونیستها قرار دارند. در عرصه مستشاری راهبردی مباحث سیاسی و معنوی و تقویت دولت و نظام و مردم سوریه و انتقال تجربیات ارزشمند دفاع مقدس به فرماندهان عالیرتبه ارتش سوریه، نوسازی و بازسازی ساختار ارتش این کشور و تلاش برای سازماندهی ، آموزش ، طراحی و جذب نیروی انسانی جدید در ارتش سوریه است.