واکنش وزیر دولت‌احمدی‌نژاد به نامه ۴وزیر روحانی

به گزارشافکارخبر، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله خزعلی که بعد از ظهر امروز در مسجد قبای تهران برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره نقش علی لاریجانی رئیس مجلس در انتخابات مجلس آینده گفت: باید ببینیم که ایشان چه تصمیمی می‌گیرند که آیا می‌خواهند با اصولگرایان همراه شوند یا با اصلاح‌طلبان معتدل.


وی ادامه داد: اگر آقای لاریجانی بخواهد با این گروه‌ها ائتلاف کند طبیعتاً دیگر با اصولگرایان نخواهد بود.


حسینی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره نامه چهار وزیر کابینه به روحانی درباره وضعیت رکود در کشور، گفت: تا پیش از این اعضای دولت تلاش کردند که این اختلافات بروز و ظهور بیرونی در جامعه نداشته باشد و معلوم نیست این نامه چگونه علنی شد؟


وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه این نامه بیانگر ناکارآمدی دولت در حوزه اقتصاد و عمل به شعارهاست، اضافه کرد: دولت پیش از این یک بسته خروج از رکود را ارائه کرد و هم اکنون نیز بسته دیگری را ارائه کرده که نشان می‌دهد فعالیت‌های قبلی کارایی لازم را نداشته است.


وی افزود: ظاهراً برخی از اعضای دولت می‌خواهند برای اینکه حداقل در تاریخ ثبت شود بگویند که آیندگان بدانند آنها هشدار لازم را به دولت داده‌اند.


حسینی تصریح کرد: قطعاً هرچقدر که جلوتر برویم این اختلافات بیشتر می‌شود و ما شاهدیم که اخیراً برخی از مسئولین استانداری‌های مازندران و کرمان را تغییر داده‌اند و وزارت کشور هم اعلام می‌کند که ما در جریان نبوده‌ایم.


وزیر سابق کشور اظهار داشت: این مسائل بیانگر مشکلات عدیده‌ای است که به مرور بروز پیدا خواهد کرد و شاید برخی می‌خواهند بر اختلافات سرپوش بگذارند اما چنین مسائلی باعثعلنی شدن آن می‌شود.


وزیر سابق ارشاد در پاسخ به سؤال دیگری درباره تک‌خوانی زنان گفت: این مسئله در هیچ دوره‌ای مرسوم نبوده و ما در ضوابط وزارت ارشاد این مسئله را داریم.


وی با بیان اینکه حساسیت‌های پیش آمده در مورد این تک‌خوانی به دلیل وقوع آن در ایام عاشورا بیشتر شده است، گفت: معمولاً در دهه محرم برنامه‌های اینچنینی تعطیل می‌شد و حتی در دوره رژیم پهلوی ما ظاهراً برنامه‌ای در تالار وحدت نداشتیم.


حسینی ادامه داد: برخی می‌خواهند بگویند که این تک‌خوانی در اوپرای عاشورا تنها در تمرین بوده در حالی که در شب اول اجرای این اوپرا که برخی افراد در آن حضور داشتند و فیلمبرداری هم شده تک‌خوانی زنان صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: ‌ بهتر است مسئولان به جای توجیه این مسئله و دادن آدرس غلط موضع شفاف خود را درباره قضیه بیان کنند.