وزیر دفاع: شاخ غول شکسته است

به گزارش افکارخبر، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در جمع گروهی از مدیران و کارکنان وزارت دفاع طی سخنانی با اشاره به راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تداوم نا امنی، جنگ و خون‌ریزی در منطقه اظهار داشت: روزگاری آمریکا و ماشین جنگی آن، دارای اهمیت و تاثیری بود لکن امروز حتی بچه های کوچه و خیابان هم تهدیدات و چنگ و دندان نشان دادن مسئولین نظامی آمریکا را به سخره می گیرند و با آن هماوردی می‌طلبند.

وی افزود: دیگر آمریکایی ها نمی توانند چهره کریه و زشت تجاوزکارانه خود را زیر لباس شعارهای فریبنده پنهان کنند، این پرده سالیانی است که فرو افتاده و هیچ ملتی آمریکا را خیرخواه خود نمی‌داند.

وزیر دفاع گفت: قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران صرفا برآمده از توان نظامی نیست، بلکه عزم و اراده مقابله با خوی متجاوز و ظالم نظام سلطه است که در آحاد مردم منطقه و جهان تحت استبداد وابسته و محروم مانده از حقوق اولیه انسانی است که سیلی بنیان‌کن در مقابل نظام سلطه به راه انداخته و جمهوری اسلامی ایران این عزم و اراده را نمایندگی می کند.

سردار دهقان در ادامه اظهار داشت: تعجب از سیستم های اطلاعاتی پیچیده و به ظاهر قدرتمند و در همه جا حاضر آمریکاست که هنوز در فضای ذهنی ابرقدرتی خود مسائل را دریافت و تجزیه و تحلیل می کنند و با ذهن علیل خود، مسئولینشان را به مواضع غیرواقعی، غیرعقلایی و پرخاشگرانه می‌کشانند.

حکام منطقه بازار مصرف سلاح‌های آمریکایی را ببندند


وی افزود: بهتر است وزیر دفاع آمریکا با نگاهی به گذشته عملکرد خود در این موضع مسئولیتی، موضع‌گیری های قلدرمابانه و اشتلم‌کننده خود را بررسی و از این به بعد عاقلانه‌تر و محتاط‌تر حرف بزند و آمریکا را دچار دردسرهای دیگری مشابه آنچه در سومالی، افغانستان، عراق و یمن گرفتار آن است، نکند و به تحریک احساس کشورهای منطقه از موضع تحقیر نپردازد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ایشان و همه آمریکایی ها می دانند که ایران اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی و تجارب گرانسنگ خود در مقابله با تجاوزگری ها و زیاده‌خواهی های آمریکا و همچنین همراهی تمام ملت های تحت ستم، هیچگاه مرعوب تهدیدات توخالی آن ها نخواهد شد.

وی افزود: مسیر مقاومت و مقابله با نظام سلطه و در راس آن آمریکا زنده است و هرروز مستحکم تر و قوی تر خواهد شد.

سردار دهقان تاکید کرد: ایران اسلامی خواهان ثبات و امنیت منطقه است و تاکنون هزینه آن را پرداخته است.

وزير دفاع حكام منطقه را به بستن بازار مصرف سلاحهاي گران قيمت آمريكايي ها دعوت كرد و افزود: ما امنيت منطقه را در سايه عدم حضور و مداخله آمريكا و قدرت هاي فرامنطقه اي مي دانيم، ايران لنگرگاه ثبات و امنيت پايدار منطقه است و همراه و هم راستاي كشورهايي است كه طالب ثبات و امنيت هستند