هکرهای ایرانی از غربی‌ها جاسوسی می‌کنند

به گزارش افکارخبر، رویترز در خبری جنجالی که منبع آن را برخی تحقیقات امنیتی در اروپا ذکر کرده است مدعی شد: گروهی از هکرهای ایران از اوایل سال ۲۰۱۴(زمستان ۹۳) با حمله سایبری به پایگاه‌های اینترنتی شرکت‌ها و دولت‌های خارجی، جاسوسی از آنها را آغاز کردند.

رویترز در ادامه مدعی شد: کارشناسان امنیتی موفق به شناسایی و ردیابی گروهی از هکرها به نام " راکت کیتن " - بچه گربه موشکی - شده‌اند که منشاء آن ایران گزارش شده است. این گروه از هکرها به دنبال سرقت اطلاعات سیاسی و نظامی در بالاترین سطح ممکن در سراسر جهان است. تحقیقات نشان می‌دهد " راکت کیتن " تاکنون موفق به انجام چندین حمله سایبری در گوشه و کنار جهان شده است. کارشناسان غربی مدعی شدند تهران به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی حساس از رقیبان خود مانند عربستان، رژیم صهیونیستی، ترکیه، آمریکا و حتی کشورهایی دوست مانند ونزوئلا است.

یک موسسه آمریکایی - اسرائیلی امنیتی به نام " چک پوینت سافتور " مدعی شده است: ۱۶۰۰ پروفایل شامل اطلاعات اعضای خاندان پادشاهی آل سعود، دانشمندان هسته‌ای اسرائیل، کارمندان رده بالای ناتو، مخالفان سرشناس دولت جمهوری اسلامی و حتی همسران تعدادی از فرماندهان نظامی که ملیت آنها ذکر نشده است، مورد حمله سایبری هکرهای ایرانی قرار گرفتند.

مدیر بخش تحقیقات این شرکت آمریکایی - اسرائیلی در این باره ادعا کرد: ما موفق به شناسایی این گروه هکرها شدیم. این نوع جاسوسی با هدف تامین اطلاعات نظامی مورد نیاز یک کشور در نوع خود بسیار نادر است. ما به آژانس‌های اطلاعاتی کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و هلند هشدار داده‌ایم در تیررس جاسوسی ایران قرار دارند. به آنها هشدار داده شد سطح ایمنی سرورهای خود را افزایش دهند تا از این حملات در امان بمانند.

باوجود ادعای این شرکت آمریکایی - اسرائیلی و انتشار خبر از سوی رویترز؛ پلیس اروپا –یوروپل – و پلیس فدرال آمریکا –اف بی آی – هنوز درباره این ادعا اظهار نظر نکرده‌اند. صحت این خبر به تایید هیچ مقام غربی نرسیده است.

مدیر بخش تحقیقات شرکت " چک پوینت سافتور " در ادامه ادعایش افزود: حملاتی که اخیرا پایگاه‌های اینترنتی اروپا را هدف قرار داده است، کاملا شبیه به حملات سایبری گذشته از سوی ایران هستند. اجرای برنامه ویژه " دستور و کنترل " بر روی رایانه‌ها نصب می‌شدند، قادر بودند تا حد زیادی اقدامات هکرها را مختل کنند و دست‌کم تا برنامه‌ریزی برای حمله سایبری جدید، اطلاعات حساس و مهم این رایانه‌ها در امان باقی می‌ماند. اجرای این برنامه از چندی پیش متوقف شد و فرصت خوبی برای هکرها بوجود آمد تا به جاسوسی از رایانه‌های مهم دولتی و نظامی بپردازند.

سخنگوی دفتر مرکزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، اخبار مربوط به جاسوسی هکرهای ایرانی را تکذیب کرد. ایران خود بارها قربانی حملات سایبری غرب قرار گرفته است. نفوذ ویروس "استاکسنت" به تجهیزات هستهای ایران در سال ۱۳۸۹، خسارات زیادی به نیروگاههای اتمی این کشور وارد کرد.