اصولگراها اصلاح‌طلبم می‌دانند و اصلاح‌طلب ها اصولگرا

به گزارش افکارخبر، وحید ایمانی مجری برنامه «متن، حاشیه» با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره این برنامه به خبرنگار مهر گفت: برای هر قسمت از این برنامه که به صورت هفتگی روی آنتن می رود حدود یک هفته و حتی بیشتر زمان صرف می شود. ما یک اتاق فکر داریم که تیم آن با توجه به مسایل روز جامعه در مورد موضوعات فکر می کند. چند موضوع پیشنهاد و در نهایت یکی از آنها نهایی می شود و مهمانان برنامه هم در همین اتاق فکر انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: همچنین یک تیم پژوهشی داریم که با توجه به موضوعات و سوالاتی که در رسانه ها و افکار عمومی وجود دارد پرسش های جامعه را بررسی می کنند که چه دغدغه ها و چالش هایی وجود دارد و همان سوال ها درباره موضوع مورد نظر از مهمان برنامه پرسیده می شود.

ایمانی با اشاره به مهمانان این برنامه که اکثر آنها از حوزه های سیاسی و اجتماعی هستند، تشریح کرد: تاکنون ما برای دعوت کردن هیچ یک از مهمانان با مخالفت سازمان صدا و سیما مواجه نشده ایم.

مجری برنامه «متن، حاشیه» همچنین درباره اینکه چقدر پیش آمده است که شخصیتی دعوت به این برنامه را نپذیرد، تصریح کرد: تنها یک بار قرار بود معصومه ابتکار در یک گفتگوی تلفنی با برنامه ارتباط بگیرد اما چون پرواز داشت این امکان وجود نداشت و یکی از معاونان خود را برای پاسخگویی معرفی کرد و همان طور که دیدید آخرین برنامه ما هم شنبه ۱۶ آبان با حضور ابتکار روی آنتن رفت که یکی از بهترین برنامه های ما بود. او بسیار صریح، شفاف و با سعه صدر به همه سوالات پاسخ داد. من به عنوان مجری گاهی مجبور می شوم سوال های زیادی از طرف مقابل بپرسم تا جواب خود را بگیرم و شاید بعضی از شخصیت ها و چهره های سیاسی با ادبیات خاص خود پاسخ سوال ها را بدهند و یا به نوعی از جواب دادن طفره روند ولی خانم ابتکار با حوصله زیاد به سوالات پاسخ گفت.

ایمانی درباره سختی های اجرا در برنامه های سیاسی و اتهام به جبهه گیری تصریح کرد: شاید به واسطه برنامه های گفتگومحور و سیاسی که پیش از این وجود داشته است ذائقه مسئولان سیاسی ما که به کارهای اجرایی مشغول بوده اند این گونه عادت کرده است که بخواهند گزارشی از عملکرد خود در برنامه ها بدهند اما با این پیش فرض که می دانیم مسئولان چه عملکردی داشته اند درباره اقداماتی که انجام داده اند و یا برنامه های پیش رو و یا درباره مطالباتی که مردم دارند و تاکنون مسئول مورد نظر آنها را انجام نداده است، سوال می پرسیم. فکر می کنم این بی انصافی است که گفته شود که مجری در برنامه «متن، حاشیه» از یک جریان سیاسی پیروی می کند و جالب اینجاست که من از طرف دوستان اصولگرای خود به اصلاح طلب بودن متهم می شوم و یا اصلاح طلبان به من می گویند که یک اصولگرای دوآتشه هستم.

وی در واکنش به سوالی درباره فضای ایجاد شده در یکی از برنامه ها که با حضور حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور روی آنتن رفت و باعث شد عده ای فکر کنند فضای انتقادی نسبت به وی حاکم بوده است، توضیح داد: ما یک هفته قبل از همان برنامه علیرضا زاکانی نماینده مجلس را به متن، حاشیه دعوت کردیم و اتفاق چالش های بسیار شدیدی هم با او داشتیم بنابراین فضای برنامه برای هر دو طیف به یک اندازه فراهم می شود.