مهاجمان را از حمله به ایران پشیمان می‌کنیم

به گزارش افکارخبر، سردار حسین دقیقی امروز در پاسخ به اظهار نظر یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه بهار مبنی بر شوخی عنوان کردن توان دفاعی ایران در برابر ائتلاف احتمالی آمریکا و غرب و ناتوان بودن توان بازدارندگی نظامی ایران علی‌رغم پیشرفت‌های صورت گرفته علیه این ائتلاف گفت: در این خصوص باید گفت که مقوله دفاع و توان نظامی جریان سیاسی و حزبی نیست و مقوله‌ای در حوزه امنیت ملی کشور است.

وی با بیان اینکه مسئله‌ای که به امنیت ملی ارتباط داشته باشد، شوخی‌بردار نیست، افزود: استراتژی ما رقابت و هم‌ترازی با مجموعه قدرت نظامی آمریکا و اروپا نیست، استراتژی ما استراتژی بازدارندگی موثر است.

مشاور وزیر دفاع تصریح کرد: با این عامل مهم می‌توانیم هر مهاجمی را از حلمه به ایران پشیمان کنیم زیرا هر کشوری می‌تواند آغازکننده جنگ علیه ایران باشد اما نمی‌تواند آن را به اتمام برساند.

دقیقی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون شک و تردید قدرت دفاع کامل از خود را دارد، متذکر شد: اینگونه نیست که کسی فکر کند ما دنبال موازنه نظامی با کشورهای اروپایی و آمریکا هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان هزینه نظامی و خرید تسلیحاتی کشورهای عربی منطقه ۱۰ برابر ایران است و قرار نیست برای رسیدن به موازنه نظامی ما نیز اقدام به خرید سلاح و تجهیزات کنیم.

مشاور وزیر دفاع با بیان اینکه ما به رشد و توسعه کشور و رفاه مردم توجه میکنیم نه اینکه تمام درآمد خود را صرف هزینه نظامی کنیم عنوان کرد: استراتژی نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی موثر بوده و این استراتزی میتواند در فضای نبرد تعیینکننده باشد.