«اتحاد ملت» پروانه فعالیت ندارد

به گزارش افکارخبر، محمد حسین مقیمی خبر از تشکیل هیات های اجرایی انتخابات در ۱۹ آذرماه داد و گفت: ۲۶ آذر ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری به مدت یک هفته آغاز می شود، لذا هیات‌های اجرایی انتخابات از ۱۹ آذر شروع به کار می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور، افزود: مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات را به گونه ای اصلاح کرد که هیات‌های اجرایی مشترک برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تشکیل شود؛ بنابراین انتخابات را با یک هیات اجرایی برگزار می کنیم.

وی همپنین در مورد وضعیت حزب اتجاد ملت گفت: روال تشکیل احزاب به این گونه است که ابتدا هیات مؤسس درخواست تشکیل حزب می دهد و ما در وزارت کشور درخواست آنان را به جریان می‌اندازیم، استعلام‌های لازم را انجام می‌دهیم و بر اساس استعلام‌های گرفته شده در کمیسیون ماده ۱۰ موضوع را مطرح می‌کنیم و اگر کمیسیون اجازه داد، مجوز اولیه داده می‌شود که آن حزب مجمع عمومی برگزار کند.

معاون سیاسی وزارت کشور، ادامه داد: حزب اتحاد ملت موافقت اولیه را از ما گرفته است، ولی بقیه موارد هنوز به تایید کمیسیون ماده ۱۰ نرسیده است و هنوز پروانه فعالیت برای آنان صادر نشده است. تنها موافقت اولیه را برای انجام کارهای اجرایی گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش تخلف انتخاباتی داشته اید، گفت: به دلیل آنکه نمی‌دانیم چه کسی می‌خواهد داوطلب شود، نمی‌توانیم بگوییم که فلان رفتار اشخاص تبلیغ انتخاباتی است، ولی حتما در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها همه فعالیت ها رصد می‌شود و اگر تبلیغات زودهنگام صورت بگیرد، آن را ثبت و ضبط می‌کنیم.

مقیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تغییرات در فرمانداری و اینکه گفته شده است همچنان تغییرات در انتظار استانداری مازندران است، تاکید کرد: الان که در خدمت شما هستیم هیچ برنامهای برای تغییر نداریم.