ملت آذربایجان صاحب انقلاب است

به گزارش افکارخبر، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز(یکشنبه) پارلمان اظهار داشت: هر کسی با ملت ایران و سابقه آن، یا حتی در دوران معاصر یعنی از زمان مشروطه تا به امروز آشنا باشد، آگاه است که اگر بخواهیم در راستای یاری اسلام قومی را محاسبه کنیم، مردم آذربایجان نقش اول را داشته‌اند.

وی افزود: بدون غلو و اضافه‌گویی باید حقیقتی را که از تاریخ انقلاب ایران فهمیده‌ام، بگویم و آن اینکه «ای کوردل‌ها! بدانید سخیف‌ترین و بی‌نتیجه‌ترین کار این است که بخواهید مادر را از بچه جدا کنید.»

کوچک‌زاده بر همین اساس یادآور شد: اگر بخواهیم حساب قومی کنیم - که البته صحیح نیست - ملت آذربایجان مادر انقلاب است، ای دشمنان کوردل! آیا فکر می‌کنید با دامن زدن به یک موضوع که اگر چه در آن اشتباه رخ داده است و مسئولان صدا و سیما به اندازه کافی عذرخواهی کرده‌اند و ملت آذربایجان هم راضی به زدن بر سر مظلوم نیست، می‌توانید مادر را از فرزند جدا کنید؛ کور خوانده‌اید.

نماینده تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ملت آذربایجان نیازی به تملق ندارد و صاحب انقلاب است؛ این حرف دل رهبر است که "آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی".