میزبانی اشرافی ایران از پوتین صحت ندارد+فیلم
به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، برای جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

 

 

**شایعه**

اخیرا فیلمی کوتاه در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که از آن به عنوان میهمانی و ضیافت اشرافی و پر خرج دولت جمهوری اسلامی ایران از سران شرکت کننده در سومین اجلاس سران مجمع صادر کنندگان گاز در تهران (2 آذر 94) و از جمله ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، یاد می شود.

 

فیلم

 

 

**واقعیت**

اما واقعیت این است که این فیلم مربوط به شهریور سال 93 (11 و 12 سپتامبر 2014) و در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاریهای شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان است.

و نکته تامل برانگیز آن جا است که این فیلم در حالی به عنوان پذیرایی مجلل در باغ با میوه های خاص از مدعوین اجلاس گازی عنوان می شود که یک ایرانی هم در آن دیده نمی شود و حتی چهره شاخص این فیلم یعنی رئیس جمهور تاجیکستان اصلا برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع صادر کنندگان گاز به ایران نیامده بود.

همچنین بنابرگفته پرویز اسماعیلی، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس، فیلم مذکور در هیچ‌یک از رسانه های کشورمان تولید نشده، بلکه قبلا در سایتهای متعلق به کشور میزبان (تاجیکستان) منتشر شده بود.