ملاحظه شورای نگهبان در مورد نصب دوربین‌ها، مخفی بودن آرا است

به گزارش افکارخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران،"نجات‌الله ابراهیمیان" سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در مورد نصب دوربین‌ها در شعبات اخذ رأی در انتخابات آتی گفت: در بحث نصب دوربین‌ها یک ملاحظه جدی وجود دارد و آن ملاحظه جدی این است که باید محرمانه بودن رأی حفظ شود بنابراین هر پیشنهادی درباره نصب دوربین‌ها با این ملاحظه در شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ابراهیمیان افزود: رأی باید مخفی باشد و این مخفی بودن باید در هر تدبیر نظارتی در مورد نصب دوربین در شعبات اخذ رأی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: نصب دوربین در محیط خارج از فضای اخذ رأی، با محدودیتی مواجه نیست اما در محیط اخذ رأی باید با ملاحظه مخفی بودن رأی صورت گیرد.

ابراهیمیان افزود: شورای نگهبان نمی‌تواند به طور مطلق استفاده از دوربین را در تمام فضاها بپذیرد ولی در هر صورت منتظر تصمیمات و پیشنهادهای ارائه شده از سوی مسئولان خواهد ماند تا آن‌ها را بررسی کند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در مورد موضوع تغییر شکل ظاهری تعرفه‌های اخذ رأی هم گفت: در جلسه مورخ 15/7/94، شورای نگهبان پیشنهاد وزارت کشور درباره شکل ظاهری تعرفه اخذ رأی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: این تغییر مربوط بود به درج نمادهای استانی در تعرفه‌های اخذ رأی که ما پس از بررسی موضوع اعلام کردیم با چاپ و استفاده از تعرفه‌های پیشنهادی بدون درج نمادهای استانی موافق هستیم.

ابراهیمیان تصریح کرد: دیگر تغییرات در ظاهر تعرفه‌های اخذ رأی مورد پذیرش شورای نگهبان قرار گرفت.