ایران در کنار مقاومت مردم سوریه خواهند ایستاد

به گزارش افکارخبر به نقل از فارس،علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سفر رسمی به سوریه و پس از دیدار با رئیس‌جمهور این کشور ،با ولید معلم وزیر خارجه دیدار کرد.

در این دیدار که باحضور شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیر عبدللهیان معاون آفریقا و عربی وزارت خارجه برگزار شد، وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به شخصیت و جایگاه ولایتی گفت: جنابعالی شخصیت شناخته شده و برجسته بین‌المللی هستید و دارای هوشمندی‌های دقیقی در حوزه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است و مواضع رهبر معظم ایران را به طور دقیق دنبال می‌کنید و من سال‌هاست که با شما آشنایی دارم و لازم می دانم در ابتدا از مواضع اصولی و بنیادین جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم.

ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد وزیر امور خارجه سوریه گفت: سرنوشت ایران و سوریه با یکدیگر پیوند داشته و هر دو کشور درمشکلات و مصایب در کنار یکدیگر بوده‌اند و این پایمردی و روابط دوستانه و راهبردی رمز پیروزی است که هر روز بیش از گدشته محقق می‌شود و توطئه‌های دشمنان را از بین برده است.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره به تحولات جدی منطقه‌ای و همراهی بیشترحامیان سوریه با یکدیگر گفت: اطمینان داریم دولت و ملت سوریه پیروز خواهند شد.

 

در ادامه وزیر امور خارجه سوریه که به تازگی از روسیه بازگشته بود گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این سفر ارائه کرد و گفت: پیروزی ملت سوریه در برابر توطئه‌های دشمنان نتیجه حمایت‌های رهبر معظم ایران و ملت و دولت ایران بوده و نقطه نظرات مشترک و دقیقی میان دو کشور در امور سوریه، تحولات منطقه‌ای و مبارزه با جریان افراطی و تکفیری و تروریسم وجود دارد.

 

ولایتی با تبریک مجدد پیروزی‌های به دست آمده چشم انداز آینده را بسیار مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: بی تردید نابودی دشمنان و دستیابی به پیروزی را به دنبال خواهد داشت، دولت و ملت ایران در کنار مقاومت مردم سوریه خواهند ایستاد و مقام معظم رهبری همواره از پایمردی و ایستادگی مردم سوریه حمایت فرمودند.