به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل که در سفر رسمی به سوریه سفر کرده با رییس جمهور، وزیر خارجه و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد.

وی در خصوص برنامه‌های سفرش به سوریه تصریح‌کرد: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از پایمردی و استقامت مردم و دولت سوریه تاکید دارند و مردم و دولت ایران در همین مسیر گام برداشتند و بنده حامل سلام گرم و صمیمانه مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور، دولت و ملت ایران به دولت و ملت سوریه بودم و در خصوص تحولات منطقه و پیروزی‌های اخیر و چشم انداز اینده بحث و تبادل نطر داشتم و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران تاکید کردم.

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل افزود: در دو دیدار عمومی و خصوصی با رئیس‌جمهور سوریه وضعیت تحولات منطقه ای به ویژه در ماه های اخیر مورد بحث و تبادل نطر قرار گرفت و در ملاقات با دکتر ولید معلم وزیر امور خارجه هم موصوعات منطقه ای و روابط دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود : وزیر امورخارجه سوریه گزارشی از سفر به روسیه ارایه و در خصوص اقدامات انجام شده به ویزه ماه‌های اخرین تبادل نطر صورت گرفت.

مشاور مقام معطم رهبری در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: رئیس جمهور سوریه و دیگر مقامات این کشور به طور کامل از حمایت‌های مقام معطم رهبری دولت و ملت ایران اگاهی دارند و پیروزی‌ها و مقاومت 5 ساله در برابر توطئه‌گران را نتیجه این حمایت‌ها می‌دانند و در این دیدارها نیر بر مواضع اصولی و بنیادی جمهوری اسلامی ایران تاکید و تصریح شد که ایران هیچ طرحی را که مورد تایید دولت و ملت سوریه نباشد و منافع انان را تامین نکند را نخواهد پدیرفت.

ولایتی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور سوریه به طور ویژه از تدابیر و اتخاذ سیاست‌های اصولی مقام معظم رهبری تشکر کرد.

بر پایه این خبر در این سفر امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه دکتر ولایتی را همراهی می‌کند.