انصراف عارف با 8 درصد رأی که منّتی ندارد!
به گزارش افکارخبر ، محمد عطریانفر در مصاحبه با مجله مثلث و در پاسخ این سؤال که چرا حزب کارگزاران سازندگی و حزب اعتدال و توسعه آن طور که باید برای تقویت جایگاه آقای عارف تلاش نمی‌کنند؟ می‌گوید: این یک تلقی غیرواقع‌بینانه است. مگر باید چه کار کنند؟ آنها به عنوان یک بخش موثر از جریان اصلاحات فعال هستند و این همکاری و همفکری در چارچوب آن تیمی که ذیل نام شورای عالی سیاستگذاری  اصلاح‌طلبان شکل گرفته و آقای عارف به عنوان متولی، مسئول و سخنگویش به رسمیت شناخته شده است بروز و ظهور دارد.

وی می‌افزاید: چیزی که از اردوگاه اصلاح‌طلبی و مشخصا در جریان کارگزاران مورد تاکید قرار داشت این بود که سرنوشت و سرشت انتخابات پارلمانی با آنچه درگذشته پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92  رخ داد دو ماهیت جداگانه دارد و از یک جنس نیست.

عطریانفر می‌گوید: سخن این بود که به حساب اینکه درگذشته  عقلانیت جناب آقای عارف به موفقیت آقای روحانی کمک کرد آیا این گام عقلانی جناب آقای عارف امتیاز، مزیت و یک حق اولویتی برای آن عزیزان در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم می‌کند؟  ما صحبت‌مان این بود که خیر، آن پدیده و پرونده تمام شد و در پرونده جدید باید از نو و متناسب با اقتضائات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «پس برای دولت فرق نمی‌کند در مجلس آینده آقای عارف رئیس باشد یا آقای لاریجانی؟» تاکید کرد: هیچ تفاوتی برای دولت نمی‌کند. مهم این است که خروجی آن مجلس و آن ترکیب چگونه در اختیار منافع مردم قرار بگیرد؛ منافعی که دولت می‌خواهد آنها را عملیاتی کند.