ولایتی : محور مقاومت یقینا به پیروزی می‌رسد

به گزارش افکارخبر، علی اکبر ولایتی  مشاور مقام معطم رهبری صمن ابراز امیدواری از بروز شواهدی مبنی بر حل و فصل موضوعات گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره روابط عمیق و ریشه داری با لبنان داشته و از هیچ کمکی دریع نخواهد کرد و مردم فرهیخته و مسئولان عالی این کشور می توانند در این زمینه گام های لازم را برای حل و فصل موصوعات بردارند.

وی تصریح کرد: دو کشور نقش ارزنده و مهمی در منطقه داشته و دارند و باید در زمینه های منطقه ای و بین المللی همکاری های خود را گسترش دهند و یقینا محور مقاومت به پیروزی دست خواهد یافت.

رئیس پارلمان لبنان ضرورت همکاری‌ها و مشورت مستمر را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم در ارتباط با مشکل داخلی و انتخاب رییس جمهور به وضعیتی که منافع مردم لبنان را تامین کند دست یابیم.

دکتر ولایتی در سفر رسمی به لبنان و سوریه با مقامات عالی دو کشور دیدار و با برخی رسانه ها مصاحبه کرد. در دیدار با رئیس پارلمان لبنان امیر عبداللهیان معاون آفریقا و عربی وزیر امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران حصور داشتند.

ولایتی : ایران و لبنان نقش مهم و تاثیرگذاری در منطقه دارند

دکتر ولایتی در این کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت: ملاقات بسیار سازنده ای را با وزیرخارجه لبنان داشتیم و برگسترش روابط راهبردی تاکید شد چرا که نقش دو کشور بسیار مهم است و در صحنه‌های بین المللی و منطقه‌ای مشورت و همکاری داریم و در تهران هم با وزیرخارجه لبنان دیدار داشتم و در این ملاقات برخی مسایل منطقه ای و تحولات اخیر بررسی گردید.

مشاور مقام معطم رهبری تصریح کرد: ایران همواره در کنار مردم لبنان حصور داشته و روابط دو کشور ریشه دار و بلند مدت بوده و روزافزون ادامه خواهد داشت.

وی در پایان صمن تبریک ایام ملی در این کشور و آزادی تعدادی از اسرای نطامی لبنان و تسلیت حملات تروریستی اخیر به ملت و دولت این کشور، از میزبانی و میهمان نوازی دولت و مردم این کشور تشکر کرد.

وزیر خارجه لبنان هم ضمن ابراز خرسندی از حصور دکتر ولایتی در لبنان گفت: روابط دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و لبنان همیشه از حمایت ها و همکاری های جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و با کمک  و همکاری های یکدیگر می توان برمشکلات موجود غلبه نمود.

 روابط ایران و لبنان راهبردی ، عمیق و ریشه دار است

مشاور مقام معطم رهبری پیش از برگزاری کنفرانس خبری در دیدار با جبرال باسیل وزیر خارجه لبنان گفت: برای لبنان همراهی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و امیدوارم این سفر بتواند در گسترش روابط فیمابین تاثیرات جدی به دنبال داشته باشد.

وی در ارتباط با مسایل منطقه ای و از جمله سوریه گفت: نمیتوان پذیرفت که از بیرون و با فشار تروریست ها برای ملت منطقه از جمله سوریه تصمیم گیری کرد و باید در مقابل این جریانات ایستادگی و پایداری کرد که خوشبختانه در ماه های اخیر شرایط میدانی را تعییر داده است و باید این مسیر ادامه و با جدیت دنبال گردد.

دکتر ولایتی هم با اشاره به تاریخ عمیق، ریشه دار و راهبردی دو کشور گفت: بی تردید روابط ایران و لبنان می تواند تاثیرات جدی را در منطقه به دنبال داشته باشد و امیدوارم برخی مشکلات موجود از جمله انتخاب ریاست جمهوری که مورد قبول همه گروه ها و منطبق با منافع ملت شریف لبنان باشد به انجام رسد و لبنان کشوری مقتدر و عزتمند در میان کشورهای عربی است که با مقاومت در برابر دشمنان پیروزی های بزرگی به دست آورده است.

وی تصریح کرد: مقاومت و استقامت تا نابودی کامل توطه گران ادامه خواهد یافت و ایران در کنار مردم لبنان و سوریه حصور خواهد داشت و یقینا طرحی که با منافع ملت و دولت سوریه در تناقض باشد نمی پذیرد وهوشیاری ملت ها و دولت های منطقه نقشه آنان را از بین خواهد برد.

در این ملاقات که فتحعلی سفیر ایران در لبنان و دکتر امیرعبداللهیان حصور داشتند، گسترش روابط دو جانبه و مسایل بین المللی و منطقه‌ای و تحولات اخیر در پیروزی های محور مقاومت مورد بحث و تبادل نطر قرار گرفت.