ولایتی با وزیر خارجه لبنان دیدار کرد

به گزارش افکارخبر، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه سفر به لبنان روز سه شنبه با جبرال باسیل وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدا جبرال باسیل ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: برای لبنان همراهی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و امیدوارم این سفر بتواند در گسترش روابط فیمابین تأثیرات جدی به دنبال داشته باشد.

وی در ارتباط با مسایل منطقه‌ای و از جمله سوریه گفت: نمی‌توان پذیرفت که از بیرون و با فشار تروریست‌ها برای ملت منطقه از جمله سوریه تصمیم گیری کرد و باید در مقابل این جریانات ایستادگی و پایداری کرد که خوشبختانه در ماه های اخیر شرایط میدانی را تغییر داده است و باید این مسیر ادامه و با جدیت دنبال شود.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ عمیق، ریشه دار و راهبردی دو کشور یادآور شد:بی تردید روابط ایران و لبنان می‌تواند تأثیرات جدی را در منطقه به دنبال داشته باشد و امیدوارم برخی مشکلات موجود از جمله انتخاب ریاست جمهوری که مورد قبول همه گروه‌ها و منطبق با منافع ملت شریف لبنان باشد، به انجام برسد و لبنان کشوری مقتدر و عزتمند در میان کشورهای عربی است که با مقاومت در برابر دشمنان پیروزی‌های بزرگی به دست آورده است.

وی تصریح کرد: مقاومت و استقامت تا نابودی کامل توطئه‌گران ادامه خواهد یافت و ایران در کنار مردم لبنان و سوریه حضور خواهد داشت و یقیناً طرحی که بامنافع ملت و دولت سوریه در تناقض باشد، نمی‌پذیرد و هوشیاری ملت‌ها و دولت‌های منطقه نقشه آنان را از بین خواهد برد.

دراین ملاقات که فتحعلی سفیر ایران در لبنان و امیرعبداللهیان حضور داشتند، گسترش روابط دو جانبه و مسایل بین المللی و منطقه ای و تحولات اخیر در پیروزی‌های محور مقاومت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.