قرائت نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب در مجمع عمومی سازمان ملل
به گزارش افکارخبر، غلامعلی خوشرو در نشست روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور گفتگو پیرامون مسئله صلح جهانی و تحت عنوان "فرهنگ صلح" برگزار شد، ضمن قرائت فرازهایی از نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی و اشاره ایشان به نیاز به تغییر ذهنیت ها، گفت: هدف از این نامه، ارائه دیدگاهی اصیل از درون جهان اسلام درخصوص مبارزه با تروریسم برای مخاطبان جوان است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: صلحی که در منشور این سازمان به آن اشاره شده صلح ساکن و برخواسته از تحمیل و سلطه نیست.

وی با بیان اینکه این صلح، صلحی پویاست که شاخصه آن مدارا و احترام متقابل است، ادامه داد: منشور سازمان ملل بدنبال حذف تفاوت ها نیست بلکه بدنبال آن است تا حق حیات و شکوفایی همگانی را برغم تفاوت ها تضمین کند.

خوشرو در ادامه با اشاره به تحولات امروز جهان گفت: در شرایطی که نیروهای افراطی و خشونت گرا از سوریه تا عراق و از پاریس تا بیروت می کوشند روش ها و اندیشه های تروریستی خود را به همه ملت ها تحمیل کنند، اگر برای مقابله با عفریت جنگ به دنبال آن هستیم که خاکریز صلح را در ذهن آدمیان برپا کنیم، علاوه بر مقابله و تغییر ذهنیت تروریست ها و افراط گرایان، باید ذهنیت کسانی را نیز که می خواهند هر مشکلی را با توسل به زور حل کنند، تغییر دهیم.

وی افزود: فرهنگ صلح تنها با برخوردی جدی با مسئله فقر، تبعیض، بی عدالتی و اشغالگری است که می تواند هوای لازم برای تنفس و زنده ماندن پیدا کند و بذر صلح را باید در خاکی کاشت که با مدارا، عدالت، احترام متقابل، تعامل سازنده و گفت وگو بین فرهنگ ها و تمدن ها تقویت شده باشد.

نماینده کشورمان در ادامه ضمن قرائت فرازهایی از نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی و اشاره ایشان به نیاز به تغییر ذهنیت ها، گفت هدف از این نامه، ارائه دیدگاهی اصیل از درون جهان اسلام درخصوص مبارزه با تروریسم برای مخاطبان جوان است.

وی همچنین با اشاره به ابتکار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در ارائه طرح جهانی علیه خشونت و افراطی گری، که به صورت قطعنامه ای در سال 1392 به تصویب مجمع عمومی ملل متحد رسید، تحولات دو سال گذشته را شاهدی بر مناسب بودن این ابتکار دانست و افزود که برای پیگیری این مسیر، جمهوری اسلامی ایران قصد دارد به زودی متن به روز شده این قطعنامه را، که مذاکرات مقدماتی مربوط به آن با سایر کشورها انجام شده جهت تصویب به مجمع عمومی ارائه کند.

خوشرو در نهایت یادآور شد که این قطعنامه ضمن پیگیری ایده های مطرح شده در قطعنامه اول برای مقابله با افراطی گری خشن، منعکس کننده تحولات دو سال اخیر خواهد بود.