به گزارش افکارخبر، او همچنین اظهار کرده است: بدحجابی، معلول شرایط و اتفاقاتی است که حل آن نیازمند شناسایی دقیق عوامل رخ دادن این اتفاق ضدفرهنگی و برخورد با آن عوامل است.

 

*مسئله بی‌توجهی دولت‌های دهم و یازدهم به مسئله حجاب و برخورد با مظاهر بدپوششی تبدیل به یک تراژدی تلخ شده است.

ماجرایی که برخی فعالان اجتماعی و نمایندگان مجلس معتقدند به این دلیل رخ می‌دهد که مسئولان دولتی به رأی و انتخابات می‌اندیشند و برای همین حاضر نیستند صراحتاً از قوانین مطروحه در بحث امر به معروف و نهی از منکر دفاع کنند.

و نه تنها دفاع نمی‌کنند که مواضعی در ردّ آن هم اتخاذ می‌کنند.

یکی از جنجالی‌ترین اظهارات در دولت یازدهم پیرامون بحث مبارزه با بدپوششی، سخنانی بود که رئیس‌جمهور روحانی سال گذشته در جمع نخبگان استان خراسان رضوی اظهار کرد و با کنایه به گشت‌های ارشاد ناجا گفت: فرهنگ با ون و پاسبان درست نمی‌شود!

مجید انصاری، معاون پارلمانی روحانی، نفر بعدی است که زمانی با کنایه از این گفته بود که هم‌اکنون در ترکیه، 70 درصد مردم با حجاب هستند...

انصاری در مخالفت با گشت‌های ارشاد و تعذیر بدپوششی هم سخنانی را بر زبان آورده است.

مخالفت دولت با قانون امر به معروف و نهی از منکر نیز در ذهن افکار عمومی مانده است.

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اخیراً در جلسه‌ای در همین باره گفته بود: «در مرحله تصویب طرح قانونی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نماینده دولت یازدهم با موضوع مخالفت می‌کرد، پس از تصویب این طرح نیز دولت به مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشت تا شاید رهبر معظم انقلاب جلوی آن را بگیرد، اما مقام معظم رهبری این موضوع را به شورای حل اختلاف ارجاع دادند و در آن شورا نیز با تلاش‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی موجبات ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر فراهم گردید»

اقدامات و اظهارات شاذ خانم مولاوردی، دیگر معاون رئیس‌جمهور روحانی نیز شهره عام و خاص است.

اقدامات و اظهاراتی از قبیل «اعتراض به جایگزین شدن نام "خانواده" در بخشنامه‌های دولتی به جای کلمه "زن"»، «بعضی از گزاره‌های دینی برای زنان پاسخگو نیست»، «امام راحل دچار چرخش دیدگاه بود»، «مرا به صلیب کشیده‌اند» و اخیراً نیز اظهار نظر اشاره شده در بالا مبنی بر اینکه دولت اعتقادی به برخورد با بدحجابی ندارد...!

یادآور می‌شود، چندی قبل نیز شخصی به نام محمدعلی زم که گفته شد معاون فرهنگی شورای مناطق آزاد است در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره مسئله‌ای که ادعا کرده بود «برخورد نیروی انتظامی با مسافران جزیره کیش و استقرار ون‌های گشت ارشاد در مراکز تفریحی و خرید این جزیره گردشگری» است، اظهار کرد: باید تفکر حاکم بر نیروی انتظامی جزیره کیش اصلاح شود.

تمامی اظهارات فوق در حالی بیان می‌شوند که صد البته تمام دستگاه‌های متولی کشور در بحث حجاب و فرهنگ باید به وظایف خود عمل کنند. اما اینکه یک یا چند دستگاه، وظیفه خود را در این زمینه نادیده بگیرد و یا احیاناً اعتقادی به آن نداشته باشد! به هیچ وجه دلیل موجهی نیست برای اینکه سایر دستگاه‌ها هم وظایف خود را کنار بگذارند و به آنها بی‌توجهی کنند.

مسئله بدپوششی منهای نیت و درونیات افراد، مصداق ناامنی روانی است و کسانی که اظهار می‌کنند مخالف برخورد با بدپوششی زنان و مردان هستند، بیان نمی‌کنند که خطر این شکاف امنیتی پدید آمده از رفتار نابهنجار «بدپوششی» با چه راهی غیر از ورود پلیس، برخورد قضایی و امر به معروف و نهی از منکر، قابل درمان است؟!

پر واضح است که حتی در صورت عمل به وظیفه تمام نهادهای ذیربط نیز باز هم کسانی پیدا می‌شوند که از روی اطلاع یا کم‌اطلاعی مصداق شکستن هنجارهای پوششی جامعه ایران باشند و علی‌القاعده برخورد اسلامی و قانونی با تمام این افراد یک ضرورت عقلی و دینی است.

علاوه بر این اظهارات معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، چندی قبل نیز یکی دیگر از معاونان روحانی طی اظهاراتی اینطور گفته بود که مقدس‌ترین نام در ایران نام «نلسون ماندلا» است...