در دیدار 3 ساعته ظریف و الجبیر چه گذشت؟

به گزارش افکارخبر، «محمد جواد ظریف» و «عادل الجبیر» وزیران خارجه ایران و عربستان در 23 آبان‌ماه در حاشیه نشست وین 2، برای اولین بار به صورت دو جانبه با یکدیگر دیدار کردند.

در همین راستا، منابع سیاسی آگاه عربی به روزنامه لبنانی السفیر اعلام کردند، دیدار وزیران حارجه ایران و عربستان در حاشیه نشست وین 2 که با توافق قبلی مقام‌های دو کشور برگزار شد، بیش از سه ساعت طول کشید.

این منابع افزودند، طرفین در این نشست درخصوص پاره‌ای از مسائل منطقه و نیز روابط دوجانبه ایران و عربستان سعودی گفت‌وگو کردند.

به گفته این منابع، هرچند ظریف و الجبیر در این دیدار نتوانستند درخصوص بسیاری از مسائل مطرح شده به‌ویژه مسائل مربوط به بحران در یمن و سوریه به توافق برسند «ولی درخصوص ضرورت حل سیاسی بیشتر بحران‌ها و اینکه هیچ یک از کشورهای منطقه از خطر تروریسم در امان نیست»، توافق نظر داشتند.

این منابع عربی افزودند، ایرانی‌ها به همسایگان سعودی خود اطلاع دادند که حفظ ثبات منطقه خلیج‌فارس و به‌ویژه ثبات عربستان در راستای منافع ایران است زیرا ترکش‌های هرگونه بی‌ثباتی در منطقه در تمام این منطقه از جمله در ایران پراکنده خواهد شد.»