حملات خرابکارانه در سوریه از ناحیه سپاه ایران بود!

به گزارش افکارخبر، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره حضور ایران در خاورمیانه و حمایت بیشتر آمریکا از عناصر کُرد و سنی «میانه‌رو» در منطقه گفت، آمریکا باید نقش بیشتری را در نبرد علیه داعش ایفا کند.

 

روزنامه «تایمز اسرائیل» امروز شنبه به نقل از یعلون که در اندیشکده «بروکینگز» آمریکا سخنرانی می‌کرد، نوشت: «نبرد با داعش چالشی جهانی است و من بر این باورم که آمریکا باید فرمانده جهان غرب برای مقابله با این چالش باشد. هرچند که عدم حضور نیروی زمینی عینی غرب از یک سو مناسب است اما از سوی دیگر شکست داعش بدون حضور نیروی زمینی نیز امکان پذیر نیست.»

وی در ادامه خواهان حمایت بیشتر آمریکا از عناصر کرد و سنی میانه روی خاورمیانه شد و در این باره گفت: «نیاز است تا شما گروه‌های میانه روی منطقه را قدرت دهید و حضور نیروی زمینی غرب در منطقه باید گزینه آخر باشد.»

یعلون در بخشی دیگر از سخنان خود با اشتباه تاریخی نامیدن توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، بر آنچه آن را «خطر نفوذ ایران در سوریه» نامید، تاکید کرد و بدون اشاره به ورود هزاران تروریست به سوریه با حمایت کشورهای غربی و عربی، افزود، تنها حملات خرابکارانه در دو سال گذشته در سوریه از ناحیه سپاه پاسداران ایران بوده است.

وزیر جنگ اسرائیل همچنین مدعی شد که خلأ رهبری آمریکا در منطقه منجر به ایفا نقش روسیه و تسلط این کشور در سوریه شد. همچنین مذاکرات صلح وین نیز به ایران فرصتی برای کسب قدرت و سلطه داد.

وزیر جنگ رژیم اسرائیل در خاتمه روابط نظامی آمریکا و اسرائیل را عالی توصیف کرد.