به گزارش افکارخبر، آنچه که ما می‌بینیم این است که فضای عمومی جامعه، فضای امیدواری هرچه بیشتر است. آقای روحانی بزرگترین تهدیدات را که به خاطر پرونده هسته‌ای متوجه کشور بود؛ از ملت ایران دور کرده است. از طرف دیگر، نوعی مدیریت علمی را در کشور حاکم کرده که اینها باعث امیدواری هرچه بیشتر به آینده شده است.

قنبری افزوده است: به نظر من، مردم به همین خاطر قطعا ایشان را برای دوره آینده هم با رأی بسیار بالایی به ریاست جمهوری انتخاب خواهند کرد. شاید آرای روحانی که در سال 92 حدود 51 درصد از آرا بود؛ در سال 96 به 70 تا 75 درصد هم برسد!

 

*عجله چهره‌های جریان خاص برای پیروز معرفی کردن رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات سال 96 و دولت دوازدهم، از همان روزهای آغاز به کار دولت فعلی آغاز شد.

پیش از قنبری، کسان دیگری همچون علی یونسی، حسین مرعشی و الیاس حضرتی در همان سال اول آغاز به کار رئیس‌جمهور روحانی طی مقالات و مصاحبه‌هایی عنوان کردند که وی در انتخابات بعدی هم پیروز میدان خواهد بود!

تحلیلگران معتقدند این عجله جریان خاص برای پیروز معرفی کردن روحانی و نادیده گرفتن بی‌عملی‌های رئیس‌جمهور نسبت به وعده‌هایی که به اصلاح‌طلبان داده است، از آنجا ناشی می‌شود که اصلاح‌طلبان در انتخابات دولت دوازدهم، به دلایل مختلف، هیچ کاندیدای مبرّزی را برای خود متصور نیستند.

در اشاره به اظهارات قنبری همچنین بایستی اشاره کرد که گردونه سیاست‌ورزی و خدمتگذاری بر اساس واقعیات می‌چرخد نه بر اساس گفته‌ها و فرضیات و دل‌خواسته‌ها.

منهای اینکه رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات آتی پیروز باشد یا نباشد اما پر واضح است که قبل از ایشان نیز تهدید خاصی نظیر «جنگ» شامل کشور نبوده و مسائلی از قبیل تحریم‌ها نیز از روز اول انقلاب اسلامی تاکنون همواره در اعلی درجه خود علیه مردم ایران اعمال شده و هیچگاه نیز اثری بیش از 30 درصد بر اقتصاد ایران نداشته‌اند.

البته تلاش‌های دولت محترم در زمینه کاهش تحریم‌ها جای تقدیر دارد اما نباید منکر این واقعیت هم شد که تلاش‌های مذکور تاکنون به نتیجه خاصی منتج نشده و چهره‌های جریان سیاسی خاص هم چیزهایی نظیر «عبور ایران و آمریکا از ذهنیت سرد» و «شرکت ایران در اجلاس وین به منظور تصمیم‌گیری برای سوریه» را بعنوان دستاوردهای برجام عنوان کرده‌اند!

در مسئله مدیریت نیز ماجرای فروش خودروهای چینی با وام دولتی، امحای سیب‌زمینی‌ها، توهین‌های هرروزه به پاسپورت ایرانی، عدم خروج از رکود در سطح کلان به رغم اعلام خروج از رکود، بی‌پاسخ ماندن درخواست ملاقات وزیر خارجه ایران، بی‌تغییری در اوضاع معیشت مردم و ... انتقاداتی را متوجه عملکرد دولت محترم کرده است که نمی‌توان آنها را ندید! و در مقابل از علمی بودن مدیریت دولت سخن گفت...