جهانگیری: پیاده روی اربعین؛ نماد وحدت جهان اسلام

به گزارش افکارخبر، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان البرز که عصر امروز در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با بیان اینکه در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی سفری به نجف اشرف داشتم، اظهار داشت: در این سفر چند قدمی نیز با زائران سیدالشهدا هم مسیر بودم.

وی با بیان اینکه این صحنه که میلیونها نفر از کشورهای مختلف جهان در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی حضور داشتند بسیار غیرقابل تصور بود، افزود: علیرغم وجود مشکلات منطقه‌ای در کشور عراق نظیر داعش اما شاهد حضور سیل عظیمی از مردم در این پیاده‌روی بودیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این جمعیت گسترده در حالی به کشور عراق سفر کرده‌اند که ناامنی شدید در عراق حاکم بود و برخی کشورهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم درصدد بودند به چارچوب استقلال سیاسی عراق تعرض کنند، خاطرنشان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین در سنوات اخیر به سبب همکاری خوب کشور عراق شدت بیشتری یافته است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه صدور یک میلیون و 600 ویزا در مدت زمان کوتاه پدیده خاصی است که هیچ جای دنیا و هیچ سفارتخانه‌ای دیده نمی‌شود، تصریح کرد: از دولت عراق به خاطر این مهمان‌نوازی تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از فعالیت همه استانداران از جمله استانداران ایلام و خوزستان قدردانی می‌شود، گفت:‌ ستاد پیاده‌روی اربعین حسینی باید برنامه‌ریزی جدی در این راستا داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید پیاده‌روی اربعین به نماد واقعی وحدت در جهان اسلام تبدیل شود، یادآور شد: این پدیده عظیم و معنوی نباید نماد اختلاف شود بلکه باید عزت اسلام را به سراسر جهان نشان دهد.