شما دیگه رئیس‌ دولتید دکتر نه نامزد انتخابات!
به گزارش افکارخبر، آقای روحانی که به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه شریف رفته بود، ضمن یاد شهدایی که دانشگاه را متحول کرده‌اند از بازرگان (رئیس گروهک نهضت آزادی)  در کنار بهشتی و مفتح و طالقانی و شریعتی یاد کرد و درود و سلام فرستاد. این در حالی است که حضرت امام خمینی(ره) 30 بهمن 1366 در پاسخ به نامه وزیر کشور وقت،  نهضت‌ آزادی را «طرفدار وابستگی جدی کشور به آمریکا که در این‌باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده» توصیف کرده و تصریح نمودند اگر آنها در دولت موقت بر سر کار باقی مانده بودند، «ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا  می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی ‌می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد... ضرر آنها به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن‌کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین - این فرزندان عزیز مهندس بازرگان - بیشتر و بالاتر است... نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آن‌ها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.»

روحانی در مراسم روز دانشجو همچنین سخنانی از این دست عنوان کرد؛ قدرت باید نقد شود البته شاید نقد برخی قوا و نهادها سخت و مشکل باشد و فعلا نقد را از دولت و رئیس‌جمهور شروع کنید... مردم در انتخابات 92 مسئله هسته‌ای را به بحث گذاشتند و در مورد هسته‌ای هم رأی دادند... بعضی فکر می‌کنند این دولت دولت لبخند، گفت‌وگو و مذاکره است و دنبال تقویت بنیه نظامی نیست اما دولت در طول 2 سال گذشته به اندازه 10 سال در حوزه دفاعی کار کرده است... امروز تورم دارد تک رقمی می‌شود که در روستاها تک رقمی شده است... فضای امنیتی را در دانشگاه نمی‌پسندم. ما فضای امن می‌خواهیم نه امنیتی... ما در شرایط بعد از برجام و تحول اقتصادی هستیم... همه باید تلاش کنیم تا حماسه سال 92 را در انتخابات 94 تکرار کنیم... ممکن است آمار رشد اقتصادی امسال پایین باشد اما مثبت خواهد بود.

در واکنش به این اظهارات که در فضایی جنجالی عنوان شد، مخاطبان و کاربران برخی سایت‌های حامی دولت دیدگاه‌های جالب توجهی را مطرح کردند. از جمله در کامنت‌های سایت «انتخاب» آمده است:

- همش سیاست. کمی هم در مورد اشتغال صحبت می‌کردید. هر سال یک میلیون نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند دریغ از ایجاد یک شغل. یعنی هر سال یک میلیون بیکار به 11 میلیون بیکاران تحصیل‌کرده افزوده می‌شود.

- دکتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد

- خیلی دوست داریم خیلی چاکریم خیلی نوکریم نفس مبارکت همیشه گرم

- ای بابا... از این حرفا زیاده... بس کنید شعار دادن رو... تا کی میخایید با دانشجو بازی کنید...

- نه بابا! «باید تلاش کنیم حماسه سال 92 را در 94 تکرار کنیم.» جناب آقای حسن روحانی، اولین رئیس‌جمهور چهارساله ایران.

- دولت شعار!

- آقای روحانی هر سال همین حرفا رو می‌زنی، پس کو عمل؟

- گفته‌های دکتر روحانی خیلی عالیه

- بله خیلی عالیه

- رفتی تو سه سال و بیکاری! گرونی برقراره! و...

- از اقتصاد چه خبر؟ درد مردم این است جناب دکتر.

- امید ما به دکتر روحانی است.

- درود بر شما باید به مردم بها داد.

- آفرین ممنونتیم آقای روحانی.

- برنامه اقتصادی برای حل مشکلات مردم  ارایه بدهید.

- از جیب مردم بیچاره انبار خودروهای بی‌کیفیت را خالی کردید.

همچنین مخاطبان در کامنت‌های سایت فرارو نوشته‌اند:

- حرف‌هایی که دیگه بوی کهنگی‌شون بدجوری مشام رو آزار می‌ده. نقدکنیم. باشه. وقتی نقد کردیم چه خاکی به سرمون بریزیم. کجا فرار کنیم؟!

- فقط شعااااااارررر

- حرف تراپی

- آقای روحانی گفت دانشگاه 92 با دانشگاه 94 زمین تا آسمون فرق داره! در چه چیزی زمین تا آسمون فرق داره؟! در انتقاد سازنده از دولت؟  در پژوهش و تولید علم؟ در کمک دانشگاه به صنعت؟ در اقتصاد مقاومتی؟ یا در فعالیت‌های سیاسی و جناحی، در سر دادن شعارهای احساسی جناحی، در متینگ‌ها و گردهمایی‌های سیاسی، یا به راه انداختن اردوهای دانشجویی و کنسرت‌ها در دانشگاه.

- حرف درست به شرطی که اگه نقد کرد و مخالف نظرت حرفی زد با فحش و بهتان دلواپس و... نزنی تو دهنش. در همیشه رو یه پاشنه نمی‌چرخه.

- اگرچه آقای روحانی این موضوع را انکار کرد، اما به نظر من لبخند و برخورد مهربانانه این دولت در مقابل قدرت‌های غربی و همسایگان وابسته به غرب، خیلی زیاد است؛ این اعتدال نیست.

- به‌به چه‌چه! همه

- فقط حرفففففف

- پس چرا منتقدین را به جهنم حواله دادی؟

- روحانی متشکریم

- باید می‌نوشتی موچکریم تا حسابی بنفش باشه.

- عجیب است که می‌توانید میلیاردها میلیارد تومان به خودروسازها کمک کنید اما مسکن مهر را به امان خدا رها کرده‌اید و می‌خواهید با وام 100 میلیونی (!)  مردم را خانه‌دار کنید. از بورس هم که هیچی نگوییم بهتر است. سهامدارانی که به شما اعتماد  کردند و سرمایه‌شان را به بورس آوردند به خاک سیاه نشسته‌اند. شما از کدام مهار تورم صحبت می‌کنید. روی کاغذ و در خیالات مشاوران اقتصادی شما تورم به زیر 10 درصد می‌رسد اما همین امسال اجاره خانه‌ها نزدیک به 40 درصد رشد داشت.

- داستان دو مرغابی و یک لاک‌پشت هم زیباست.

- آقای روحانی... نظر شما در مورد بورس چی هستش؟؟ تا چه زمانی باید سرمایه‌هامون کوچک کوچک و کوچکتر و به سمت نابودی بره؟؟؟؟

- برای نابود کردن بازار سرمایه، دولت تدبیر و امید کاری نمونده که نکرده باشه!!

- به نظر می‌رسید که یک کاندیدای انتخابات داشت صحبت می‌کرد تا رئیس یک دولت

- من یکی که پشیمونم از رای دادن به شما...شعار و زیبا سخن گفتن دردی از کسی دوا نمی‌کند...!! هر حرفی می‌زنی بهش عمل کن

- زنده ‌باد روحانی  و ظریف شجاع

- آقای روحانی این صحبت‌های شما رو باور کنیم یا اون حرف‌های زیبایی که نصیب منتقدان‌تون می‌کردین؟؟؟!!!!!

- دو صد گفته چون نیم ‌کردار نیست

- من از روحانی راضی هستم اسفندماه هم برای ادامه کار رای خواهم داد

- خلاصه اینکه حسن آقا دست بجنبون. اگر تا اسفند یه آس ‌رو ‌نکنی مجلس رو باختی! بجنب مرد دیر شد!