به گزارش افکارخبر، بهروز نعمتی در مصاحبه با مجله مثلث درباره نقش لاریجانی در حزب در شرف تاسیس رهروان گفت: فکر می‌کنم آقای دکتر لاریجانی و تعداد دیگری از بزرگان به عنوان امنای این مجموعه در واقع کار کوچینگ و هدایتگری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ممکن است کسانی از اعضای دولت در هیئت امنای حزب مذکور حضور داشته باشند، درباره همسویی یا استقلال از دولت گفت: کشور و نظام به این نتیجه رسیده که معتدل باید برخورد کرد حالا می‌خواهد تایید رویکرد دولت باشد چه بهتر، می‌خواهد کمک به رویکرد دولت باشد خیلی بهتر؛ چه ایرادی دارد؟ الان در مسائل اقتصادی یک نگاهی را دولت دارد پیگیری می‌کند که نگاه عاقلانه‌ای است. چرا کمک نکنیم؟  چرا حتما باید منتقد باشیم؟ در بحث‌های سیاسی هم به همین صورت است.

این نماینده حامی دولت از یک سو تصریح کرد وجه اشتراکی میان حزب مورد اشاره با جبهه پایداری و ایثارگران و رهپویان وجود ندارد و از طرف دیگر از ائتلاف با اصلاح‌طلبان خبر داد.

وی در پاسخ این سوال که «با اصلاح‌طلبان چه طور، آیا آنها را هم در (فهرست انتخاباتی)  در نظر می‌گیرید؟  مثلا آقایان تابش و تاجگردون که عضو فراکسیون رهروان مجلس هستند یا با این مجموعه همراهی و همکاری دارند.» اظهار داشت: آقای تاجگردون و خیلی از دوستان ما چهارسال با هم در مجلس نهم بودیم. (یعنی رهروان نام و عنوان خودش را در اختیار اصلاح‌طلبانی همچون آقای تاجگردون و محجوب می‌گذارد که با چنین عنوانی نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند؟) بله. آقایان تاجگردون و محجوب چه ایرادی دارد که مورد حمایت رهروان قرار گیرند.

مهم این است که این افراد رویکرد اعتدالی دارند و دلسوز نظام هستند و در چارچوب قانون اساسی حرکت می‌کنند و فکر می‌کنم این اتفاق باید بیفتد.

نعمتی همچنین می‌گوید از کجا معلوم که دو سوم صندلی‌های مجلس آینده از آن مجموعه رهروان نباشد.