به گزارش افکارخبر، وی همچنین در یک سخنرانی دیگر در کاشان نیز اینطور اظهار کرده است که فروپاشی اقتصادی، فساد سیاسی، اقتصادی و علمی در دوره دولت سابق رخ داده است.

 

*شاید برای نسل جوان که به تازگی وارد فعالیت‌ها و مطالعات سیاسی شده‌اند جالب توجه باشد که چرا چهره‌های جریان سیاسی خاص درباره برخی مقولات بصورت جبهه‌ای وارد شده و سخنان یکسانی را بر زبان می‌آورند.

از باب اشاره اینکه تأکید آنها بر مسئله‌دار بودن انتخابات سال 88، وقوع فروپاشی در اقتصاد و بی‌اخلاق بودن جامعه ایران؛ جملگی بصورت جبهه‌ای صورت می‌گیرد و اهدافی را دنبال می‌کند که تدبر و تدقیق در چیستی این اهداف می‌تواند مکشوف کننده ابعادی از چند پروژه خطرناک باشد.

در اشاره به صحبت‌های معین بایستی اشاره کرد که مسئله تأکید اصلاح‌طلبان بر بی‌اخلاقی، بی‌اعتمادی و وجود شکاف در جامعه ایران چند وقتیست که ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است.

طی 2 سال گذشته چهره‌هایی از قبیل عارف، صالحی‌امیری، حسن خمینی، مهاجری، آقای هاشمی و محمد قوچانی علی‌الدوام بر وجود چیزی به نام بی‌اخلاقی در ایران تأکید کرده‌اند.

محمدرضا عارف اخیراً در یک سخنرانی در همین باره گفته بود:‌‌ یکی از مهم‌ترین چالش‌(های) کشور در مقطع فعلی اخلاق است. اگر ما از مدیریت، بحث اخلاق را شروع کردیم به طور طبیعی می‌توانیم در بخش‌های دیگر اثر مثبت بگذاریم. ناکارآمدی‌ها، فسادها و عدم موفقیت‌ها همه ریشه در بی‌اخلاقی‌ها دارد. معتقدم که اخلاق کلیدواژه تعالی و پیشرفت کشور است!

آتش این قضیه تا آنجا گُر گرفت که حتی مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و فعال اصلاح‌طلب چندی قبل در یک سخنرانی اظهار کرده بود که دلیل سقوط شاه «نداشتن اخلاق» بوده و ما هم امروز دچار سقوط اخلاقی هستیم! (یکی دیگر از اصلاح‌طلبان نیز زمانی در یک سخنرانی مدعی وجود شکاف در ایران شده و در عین حال از این گفته بود که علت سقوط شاه خائن «وجود شکاف در جامعه» بوده است)

نکته قابل تأمل ماجرای تأکید اصلاح‌طلبان بر مسئله اخلاق نیز اظهارات هفته اخیر سعید حجاریان، از فعالان اصلاح‌طلب و در گفت‌وگوی وی با نشریه صداست که پازل‌های نهایی پروژه بی‌اخلاق‌نمایی از نظام جمهوری اسلامی ایران را به طرزی خاص در کنار هم جفت می‌کند و می‌گوید: در جامعه ما بی‌اخلاقی از بالا تزریق می‌شود!

لازم به یادآوری است که مقام معظم رهبری چندی قبل طی سخنانی در اشاره به جنجال‌های صورت گرفته پیرامون مسئله «اخلاق» فرمودند: «می‌شنویم گاهى اوقات راجع به اخلاق حرف زده می‌شود، انتقاد می‌کنند؛ بله؛ با آن اخلاق اسلامى مطلوب، امروز ما فاصله داریم، در این شکّى نیست؛ امّا ما خیلى پیش رفتیم، راه زیادى را ملّت ایران طى کردند، اینها را ندیده نگیرند»

مسئله القای فروپاشی اقتصادی و افلیج شدن کشور بر اثر تحریم‌ها نیز سوابقی مشابه در میان اصلاح‌طلبان دارد که در کنار پروژه بی‌اخلاق‌نمایی از نظام بصورت همزمان دنبال می‌شود.

فروپاشی اقتصادی و فلج شدن کشور بر اثر تحریم‌ها دارای نشانه‌های محرزی مثل تعطیلی بانک‌ها، قحطی و قفل شدن صادرات کشور دارد که هیچکدام در ایران اسلامی وجود ندارد و این نبودگی اثبات می‌کند که در پشت مسئله القای فروپاشی اقتصادی در ایران نیز،‌ اغراض خاصی نهفته است.

آقای حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، اخیراً طی مصاحبه‌ای در همین رابطه گفته است: این احتمال وجود دارد که برخی اصلاح‌طلبان با نفوذ در دولت آقای دکتر روحانی که صریحا از آن به عنوان رحم اجاره‌‌ای اصلاح‌طلبان یاد کرده‌اند. اصرار دارند شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را با دشواری و سختی‌های شکننده روبرو کنند...اگر دقت کرده باشید این جماعت هرگاه سخن از سختی معیشت و معضلات اقتصادی به میان می‌آید قطع رابطه با آمریکا را به عنوان علت اصلی معرفی می‌کنند.

پیرامون صحبت‌های معین مبنی بر وجود فساد علمی در دولت سابق نیز قابل ذکر است که تنها مدعای جریان خاص در زمینه فساد علمی مسئله مشهور «بورسیه‌ها» بود که دروغ بودن آن به گواه چهره‌های دولتی و اصلاح‌طلب اثبات شد.

این در حالی است که فتنه کوی دانشگاه در دوران ریاست معین بر وزارت علوم رخ داد و مسئله کاهش رشد علمی کشور نیز طی دو و نیم سال اخیر بوقوع پیوسته است!