انتقاد از «انفعال دولت آمریکا» در مقابل آزمایش موشکی ایران

به گزارش افکارخبر، سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا از انفعال دولت این کشور در مقابل آزمایش موشکی‌ای که ادعا می‌شود اخیرا ایران انجام داده، انتقاد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل» آمریکا، سناتور «باب منندز» روز گذشته با انتقاد شدید از سکوت دولت آمریکا در برابر آنچه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ازسوی ایران خوانده است، یک بار دیگر به بیان ادعاهای تکراری علیه ایران پرداخت.

نشریه اینترنتی «بریت‌بارت» می‌نویسد از زمان آزمایش موشکی ماه گذشته توسط ایران، دولت باراک اوباما تنها توانسته وعده انجام تحقیقات در این خصوص را بدهد. به نوشته این نشریه حتی شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قادر به تصمیم‌گیری درمورد نوع پاسخ خود در مقابل این تحولات نبوده است. هفته گذشته نیز رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که تهران موشک بالستیک تازه‌ای را آزمایش کرده است. 

منندز، در ادامه ادعاهای خود گفته است: «در حالی که ایران می‌تواند از تروریسم حمایت کند، برنامه هسته‌ای خود را گسترش دهد و همچنین به نزاع فرقه‌ای در منطقه دامن بزند، غرب بدنبال آن است تا سال آینده با لغو تحریم‌ها علیه این کشور، میلیاردها دلار از دارایی‌های آن را آزاد کند.»

این سناتور ایالت نیوجرسی پیشتر طرحی را برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران به مدت 10 سال دیگر پیشنهاد کرده بود، که البته با استقبال دلسرد‌ کننده‌ای از سوی سایر هم‌حزبی‌هایش مواجه شد.