تحریم و سپر دفاعی برای مقابله با برنامه موشکی ایران

به گزارش افکارخبر، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت واشنگتن برای مقابله با برنامه موشکی ایران از تحریم‌های یکجانبه و همچنین ارتقا سامانه‌های دفاع موشکی، استفاده خواهد کرد.

وی که در جلسه استماع در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به اصرار نمایندگان برای اظهار نظر در مورد آزمایش موشکی ایران، گفت علاوه بر گزارش‌دهی به کمیته تحریم‌های سازمان ملل، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در حال بررسی «ابزارهای تحریم‌های دوجانبه‌ای (تحریم‌های ملی آمریکا) است که در اختیار داریم.»

پاور همچنین گفت واشنگتن از روش‌های دیگر از جمله تقویت «تلاش‌های دفاع موشک‌های بالستیک» در خاورمیانه برای مقابله با برنامه موشکی ایران استفاده خواهد کرد.

در این نشست نمایندگان بارها از پاور خواستند که واشنگتن اقدامات بیشتری برای مقابله با برنامه موشکی ایران انجام دهد. نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت در سازمان ملل چند بار در این رابطه بحث شده و واشنگتن و کشورهای غربی از کمیته تحریم‌ها خواسته‌اند به این موضوع رسیدگی کند.

مقامات آمریکایی اخیرا مدعی شده‌اند که ایران به تازگی موشک بالستیک میان‌بردی را آزمایش کرده است. واشنگتن می‌گوید این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران است.