عملکرد اصلاح‌طلبان در راستای رضایت غرب است

به گزارش افکارخبر،محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به هویت جریان اصلاح‌طلبی اظهار داشت: جریانی که به نام اصلاح‌طلب در کشور ما از سال 76 مطرح شده و تاکنون نزدیک به 18 سال از عمرش می‌گذرد، هیچ‌گاه تعریف مشخصی نداشته و ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه منشور اصلاح‌طلبی هیچگاه منتشر نشد و هیچ حد و حدود و مرزی بین اصلاح‌طلبان مشخص نیست، افزود: در طیف تشکیل‌شده به نام «اصلاح‌طلب» که در جریان فتنه 88 هم مشخص شد عمدتاً منافقان، بهایی‌ها و کسانی که ضدانقلاب هستند و حتی سلطنت‌طلب‌ها حضور دارند و تحت عنوان جنبش سبز خودشان را مطرح می‌کنند.

نماینده تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: پس از فتنه 88، مردم در 9 دی 88 به صحنه آمدند، جمعیت چند 10 میلیون نفری بساط فتنه‌گران را برچیدند، لذا عملاً نمی‌شود گفت اصلاح‌طلبی به چه کسانی باید اطلاق می‌شود. باید منشور داشته باشند، یعنی منش و تعریف روشنی داشته باشند، هر وقت خواستند قدم به میدان بگذارند تبدیل به یک جریان برانداز نظام شدند، هم در سال 78 و هم در سال 88 شاهد آن بودیم. الان هم وقتی در گوشه‌ و کنار جامعه از اصلاح‌طلبی صحبت می‌شود، تهِ خط آنها را که پیدا می‌کنیم، می‌بینیم به نوعی خودشان را با حاکمیت غرب و مرعوب آنان نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه آنان ایدئولوژی، مشی و روش خودشان را می‌خواهند از فرهنگ غرب بگیرند، تصریح کرد: این افراد جایگاهی در ایران ندارند، البته آنان به گونه‌ای عملیات ایضایی انجام می‌دهند و مطمئناً ضرباتی هم می‌زنند، اما در دل مردم جایگاهی نداشته و نخواهند داشت، لذا باید مشخص شود که منظور از اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبی و مکتب اصلاح‌طلبی چیست؟ تا زمانی که مشخص نشده باشد این بی‌هویتی همینطور ادامه می‌یابد و خطرش هم آن است که در مقابل نظام قرار می‌گیرند.

سلیمانی اضافه کرد: اگر مسئولیتی در درون نظام هم داشته باشند تبدیل به اپوزیسیون و مخالف نظام می‌شوند؛ شاهد هستیم افرادی صاحب قدرت و پست و اختیار هستند که امضایشان می‌تواند بسیاری از گره‌ها و مشکلات جامعه را حل کند، ولی چون می‌گویند اصلاح‌طلب هستند و خط بی‌هویتی را برای خودشان در نظر دارند، لذا عملاً کار مردم را پیش نمی‌برند و اقدامی در جهت حل مشکلات کشور انجام نمی‌دهند، در واقع گام اساسی در این راستا برداشته نمی‌شود، چون می‌گویند تنها راه‌حل مشکلات کشور این است که دروازه‌های ایران را باز کنیم و چشم‌آبی‌ها به داخل کشور بیایند تا مشکلات حل شود.

وی متذکر شد: این مدل در زمان شاهنشاه اجرا شد، اما نتیجه‌ای به دنبال نداشت، هیچ‌کس نمی‌تواند به اندازه شاه ملعون به غرب و آمریکا نزدیک شود اما نه تنها موفق نشد بلکه همیشه ملت ایران را سرکوب می‌کردند و تمام بدبختی و گرفتاری‌های جامعه ایرانی هم به خاطر رژیم پهلوی بود.

سلیمانی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مکتب غرب را دنبال و نقش اپوزیسیون نظام را هم بازی می‌کنند، تصریح کرد: عملکرد اصلاح‌طلبان در راستای رضایت غرب انجام می‌شود، اگر سخنرانی‌های اصلاح‌طلبان در 16 آذر را مرور کنیم، شاهد خواهیم بود که همه در قالب اپوزیسیون نظام عمل کردند و جای نگرانی دارد و دلیل آن هم همین است که ریشه و هویتی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان به خاطر بی‌هویتی‌شان مجبورند دنبال افرادی بروند که برای آنان هویت بیاورد و چاره‌ای جز این هم ندارند، این افراد و شخصیت‌ها یعنی آقایان لاریجانی و ناطق‌نوری باید حواسشان را جمع کنند، چون اصلاح‌طلبان از این اسامی در طول 15 سال گذشته به خوبی استفاده کردند، لذا باید حواسشان باشد که خودشان را در اختیار گروهی که هنوز معلوم نیست تعریف و هویت و مَشی او چیست و کلاً چه می‌خواهد، قرار ندهند.

سلیمانی در پایان گفت: جریان اصلاح‌طلبی از آنجایی که پایگاه اجتماعی‌اش را از دست داده، خود را زائده دولت و اصولگرایان می‌داند، هویت اصلاح‌طلبی به بن‌بست رسیده به گونه‌ای که اقایان لاریجانی و ناطق‌نوری را که هیچ نسبتی با اصلاح‌طلبی ندارند، به عنوان لیدر اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، در گذشته نیز این جریان زیر چتر هاشمی‌رفسنجانی و روحانی رفتند در صورتی که آنان هم هیچ‌گاه  خود را اصلاح‌طلب ندانستند.