راستگوترین سیاستمداران جهان را بشناسید
به گزارش افکارخبر ، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت: نتایج یک نظرسنجی در آلمان نشان داد آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دروغگو‌ترین سیاستمداران جهان و از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، صادق‌ترین و راستگو‌ترین سیاستمداران جهان هستند. 
 
یک پایگاه اینترنتی مردمی در آلمان همزمان با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۵، نظرسنجی‌ای را ترتیب داد تا مردم اعلام کنند با توجه به حوادثی که طی امسال رخ داده است، چه کسی را مورد اعتماد می‌دانند. در این نظرسنجی با عنوان «چه کسی دروغگوی سال است» فقط مردم آلمان نبودند که شرکت کردند بلکه مردم از حدود ۴۰ کشور مختلف در آن شرکت کردند. 
 
۳۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مرکل را دروغگوی سال نامیدند، ۲۱ درصد گفتند اوباما دروغگوی سال است و ۱۸ درصد نیز اردوغان را دروغگوی امسال نامیدند. 
 
در این نظرسنجی همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین به ترتیب با هشت و هفت درصد رای پس از مرکل، اوباما و اردوغان به عنوان دروغگوی سال شناخته شدند. 
 
بر اساس نتایج این نظرسنجی، آلمانی‌ها به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به عنوان سیاستمدارانی صادق و راستگو رای دادند. 
 
در این نظرسنجی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تنها یک دهم درصد و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، نیز تنها ۷۷ صدم درصد رای آوردند.