فریب اقدامات ریاکارانه ایران را نخورید

به گزارش افکارخبر، وب سایت "دیفنس نیوز" با طرح ادعاهایی مضحک، ایران را به فریب جامعه جهانی متهم کرد.

 

در این گزارش با طرح ادعاهایی بی اساس و بدون پشتوانه استدلالی آمده است با افول دوران "پان‌عربیسم" – برتری نژاد عرب – افراط گرایی پدیدار شد. 

 

نگارنده گزارش که تروریسم کنونی را ریشه در این افراط گرایی می داند، مدعی شد: اسرائیل و شهروندان آن، قربانیان واقعی موج جدید افراط گرایی هستند. چرا که شهروندان اسرائیلی از داخل، از دریا و مرزها با مخاطرات جدی مواجه هستند. این موضوع باعث شده است تا اسرائیل در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار بگیرد.

 

در بخش دیگری از این گزارش، گروه های فلسطینی و لبنانی نظیر جنبش جهاد اسلامی و حزب الله و گروه های افراطی همچون داعش و القاعده به عنوان مروجان اصلی تروریسم کنونی معرفی شده اند. 

 

نگارنده گزارش در ادامه با طرح ادعاهایی مضحک می نویسد: اسرائیل به عنوان تنها دولت دموکراتیک منطقه می کوشد با همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی با آمریکا و سایر کشورها، تهدید تروریسم را دفع کند. مبارزه علیه تروریسم در عصر کنونی بزرگترین چالش کشورها است. اگر تهدید تروریسم در نطفه خفه نشود، گروه های افراطی به پایتخت کشورها نفوذ می کنند و به کشتار مردم دست می زنند. آنها خواهان گسترش رعب و وحشت به تمامی نقاط جهان هستند. حملات تروریستی پاریس گواه این ادعاست. از این رو، سازمان های اطلاعاتی بهترین گزینه برای مقابله با تروریسم هستند. اسرائیل می کوشد با همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی با آمریکا و سایر کشورها، توطئه گروه های تروریستی را خنثی کند. 

 

نویسنده این گزارش با طرح ادعاهایی بی اساس می نویسد ایران حامی گروه های تروریستی است. از این رو، توافق هسته ای نمی تواند  تهدید این رژیم را از بین ببرد. حکومت ایران، اسرائیل را شیطان کوچک می داند و خواهان محو آن از روی نقشه است. این کشور ادبیات مشابهی را برای آمریکا به کار می برد و آن را شیطان بزرگ معرفی می کند.

 

نویسنده این گزارش اینطور نتیجه گیری می کند: با توجه به قدرتی که ایران در دوران پسابرجام به دست می آورد به چاش مهمی برای اسرائیل تبدیل خواهد شد. چرا که این کشور با میلیون ها دلاری که از لغو تحریم های اقتصادی به دست می آورد، به حمایت های گسترده تر مالی از تروریست ها خواهد پرداخت. این توافق مانع از فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد. ایران به جاه طلبی های هسته ای خود ادامه خواهد داد. از این رو، تهدید حکومت ایران را باید جدی گرفت؛ تهدیدی که دنیای غرب با آن مواجه است و در سال های آتی نمایانگر می شود. بنابراین بهتر است فریب اقدامات ریاکارانه ایران را نخوریم. ایران بزرگترین تهدید غرب است.