می خواستیم ١٦ آذر ٨٣ را از دل رئیس اصلاحات دربیاوریم!

به گزارش افکارخبر، دانشجویان می‌خواستند پیام تصویری رییس دولت اصلاحات را نمایش دهند اما به دلیل مخالفت دانشگاه حتی موفق به قرائت آن هم نشدند اما از فرزند او که در مراسم حضور داشت خواستند تا سلام‌شان را به پدر برساند و بگوید که آنها می‌خواستند ١٦ آذر سال ٨٣ را از دلش در بیاورند! همان ١٦ آذری که دانشجویان در سالن شهید چمران تمام مطالبات و ناراحتی‌ها و خشم‌شان را از خاتمی رو در رو فریاد زدند.

 

*اشاره این بخش از گزارش اعتماد به واقعه‌ای است که تصویر آن در اذهان تمام ایرانیان باقی مانده است.

تصویر آخرین حضور رئیس دولت اصلاحات در میان دانشجویان در سال 83 و در دانشگاه تهران که با داد و فریاد همراه شد و رئیس‌جمهور وقت همانطور که والده‌اش درباره‌اش گفته بود: «گاهی شدیداً عصبانی می‌شود»! سرانجام طاقت از کف داد با لحنی شدید خطاب به دانشجویان خشمگین فریاد زد: «این خلاف دموکراسی است. این چه وضعی است که ایجاد کرده‌اید؟ مگر شما چند نفر هستید که هو می‌کنید؟ کاری نکنید که بگویم بیرونتان کنند، آدم باشید، گوش بدهید و تحمل کنید»

عصبانیت رئیس‌جمهور به این دلیل رقم خورده بود که دانشجویانی که سابقاً در زمره طرفداران رئیس‌جمهور وقت محسوب می‌شدند؛ با هو کردن و با سر دادن شعارهایی مثل «رأی ما رو پس بده» و «خیانت، خیانت» مانع بیان سخنان رئیس‌جمهور شدند.

رئیس وقت دولت اصلاحات همچنین در ادامه همین برنامه و هنگام قطع مجدد صحبت‌های خود خطاب به دانشجویان اصلاح‌طلبی که دائماً شعار می‌دادند، گفت: «شمایی که هنوز به قدرت نرسیده تحمل دیگران را ندارید، خدا کند به قدرت نرسید.»

وی سرانجام نیز این مراسم را به حالت قهر ترک کرد.

اکنون نیز مشخص نیست که دانشجویان معترض آن سال چگونه اعتراض خود را به استحضار روزنامه اعتماد رسانده و خواستار عذرخواهی از رئیس‌جمهور وقت شده‌اند؟!

در ادامه باید به این حقیقت اشاره کرد که اصلاح‌طلبان به وضوح می‌دانند یگانه عامل محاق فعالیت‌های آنان در سپهر سیاسی ایران و علت متهم شدن آنها به نقش داشتن در جریانات براندازی؛ ذبح شدن دسته‌جمعی آنان به پای لجبازی رئیس جمهور اصلاحات است که حاضر نمی‌شود از حوادث سال 88 رسماً عذرخواهی کند.

این استنکاف رئیس دولت اصلاحات، قفل بزرگی را بر در فعالیت‌های سیاسی جریان خاص افکنده است.

این سر باز زدن از عذرخواهی همچنین اعتراضاتی را نیز در میان چهره‌ها و حاضران در اردوگاه جریان سیاسی خاص سبب شده است که به نظر می‌رسد اجبار به معذرت‌خواهی جنبش دانشجویی و انقیاد استالینی جوانان اصلاح‌طلب از لیدر منزوی اصلاحات، برای سرپوش گذاشتن بر همین اعتراضات و کتمان آنها صورت گرفته باشد.