تحریم‌ها پس از برجام ادامه دارد

به گزارش افکارخبر، دریادار علیرضا تنگسیری جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش در جمع کارکنان این نیرو درباره اهمیت علم وپژوهش، گفت: اگر کشورهای درحال توسعه بخواهند درمسیر پیشرفت گام بردارند باید به پژوهش اهمیت دهند چرا که بعدها در آینده باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

 

 

وی افزود:‌کشور عزیز ما ایران نیز اگر بخواهد درمسیر ترقی وپیشرفت گام بردارد باید به علم مسلح شود و این امر با کوشش و جهاد علمی میسر می‌شود.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه درمورد چالش‌های پژوهش در کشور، اظهار داشت: دربحث تحقیقات و پژوهش در کشور سیستماتیک و نظام‌مند عمل نمی‌شود و باید این مسیر یک مسیر واحد و دارای نظام مشخص باشد.

 

دریادار تنگسیری با بیان این مطلب که یکی از دلایل رشد علم در غرب نظام‌مند بودن سیستم تحقیقاتی و علمی است که البته در کشور ما نیز فعالیت‌هایی در این امر صورت گرفته است اما کار بسیار دارد و باید پژوهش در کشور را ساماندهی کرد، درمورد حضور نیروهای مسلح در امور علمی و پژوهشی، گفت: نیروهای مسلح  و خاص آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در امر علم و دانش پیشگام و پیش‌قدم باشند، چرا که حتی پس از قضیه برجام و فرابرجام تحریم‌ها ادامه دارد و باید تولید علم بومی و داخلی از طریق نیروهای مسلح انجام شود.

 

وی ادامه داد:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بدلیل دشمنی‌های نظام سلطه واستکبار با انقلاب اسلامی، باید به تولید علم بومی و داخلی مبادرت ورزد تا در مسیر خودکفائی و استقلال علمی حرکت کند.

 

جانشین نیروی دریایی سپاه در مورد جایگاه معاونت دانش وپژوهش درنیروی دریایی سپاه، گفت:‌ درطول چهار سال گذشته تلاش معاونت دانش وپژوهش ندسا و شخص پوررضائی درجهت احصاء علم و دانش در نیروی دریایی سپاه قابل تقدیر است و مقام اول کسب کردن در بین نیروهای مسلح در طول این چهار سال خود مزید براین علت است.

 

دریادار تنگسیری سیستماتیک کار کردن  و همچنین اولویت‌بندی موضوعات پژوهشی، ارتباط با مراکز دانشگاهی  تحقیقاتی وعلمی درحوزه ماموریت نیروی دریایی سپاه،‌ تولید فکر و تصمیم‌سازی علمی از از اهم تولیدات فکری در نیروی دریایی به عنوان عمده انتظاران دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی از معاونت ژوهش این نیرو دانست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بر چالش‌های علم و تحقیقات در کشور غلبه کرد و چاره این کار نیز اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا در مسیر علم وپژوهش است با اجرای این منویات در آینده دیگر شاهد نخبه‌گریزی نیز نخواهیم بود و نیروهای مسلح در این راه باید پیشقدم باشند.