دعایی زمینه ساز ورود فتنه گران به عرصه سیاسی

به گزارش ،افکارخبر سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات تاکید کرد: فتنه گران خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و هر شخصی در جهت عبور از این خط قرمز حرکت و بر خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی به دنبال میدان دادن به فتنه گران باشد؛ فتنه گر محسوب میشود. یکی از ابعاد پروژه نفوذ، ایجاد تنش های داخلی در کشور است و چنانچه افرادی در رسانه ها، احزاب، گروه ها و تجمعات با تبلیغ، زمینه حضور فتنه گران را در عرصه سیاسی فراهم کنند؛ در چهارچوب پروژه نفوذ فعالیت و حرکت کرده اند

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه افزود: متاسفانه واکنش ها و برخورد دولت آقای روحانی نسبت به رسانه ها دوگانه بوده و به اصطلاح یک بام و دو هوا است. به عنوان مثال اگر یک نشریه غیر اصلاح طلب کوچکترین نقدی به دولت کند. با واکنش تند و حتی با اتهام زنی و شکایت، مانع ادامه فعالیت آن رسانه می شوند. که نمونه اش را در نشریه 9 دی شاهد بودیم. این درحالی است که دولتی ها به دانشگاهها و مجامع فرهنگی و علمی رفته و شعار آزادی بیان می دهند و حتی مجلس با نقد به دولت، مورد هجمه دولت قرار می گیرد تا آنجایی که برخی مجلس نهم را ضعیف خطاب می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اقدام اخیر سید محمود دعایی به دنبال چراغ سبز دولت و اصلاح طلبان بوده است؟ تاکید کرد: متاسفانه در  اقدامات دولتی ها به ویژه برخی از جریانات فتنه گر این زمینه سازی ها دیده میشود و آنها تلاش می کنند که به نحوی قبح خط قرمز نظام و قبح فتنه و فتنه گران را بشکنند. تا آنجایی که آنها در مجامع و سخنرانی ها حاضر به بیان کلمه فتنه نیستند؛ چه برسد تا اینکه بخواهند فتنه و فتنه گران را محکوم کنند. البته باید گفت ما شاهد توبه شکنی اصلاح طلبان نسبت به فتنه و فتنه گران نیز هستیم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا اقدام آقای دعایی به دنبال تطهیر و فراهم کردن زمینه ورود فتنه گران به عرصه سیاسی و قدرت است، متذکر شد: ملت ایران فتنه گران را برای همیشه دفع کرده اند و اگر چنانچه فتنه گران به اشکال مختلف به دنبال تطهیر خود باشند؛ بدانند که نزد ملت شریف ایران تطهیر نخواهند شد. البته رسانه ای که شعار قانون گرایی میدهد و دولت های قبل را از نظر عدم اجرای قانون، مورد هجمه و انتقاد خود قرار داده است؛ حالا چه اتفاقی می افتند که خود، قانون شکنی می کند و با تطهیر و بزک کردن فتنه گران به دنبال رونمایی جدیدی از آنها است. البته بدانند که ملت هوشیار ایران، گذشته فتنه گران و حامیان آنها را فراموش نخواهد کرد.

نقوی حسینی در پاسخ به این سئوال که (طبق اظهارات علنی و صریح آقای دعای چرا وی آقای خاتمی را مصداق فتنه نمی داند؟ و چرا آقای دعایی بعد از قانون شکنی، و احضار به دادسرای ویژه روحانیت و ارائه تعهد نامه، همچنان بر موضع خود پافشاری می کند؟) تاکید کرد: ما در زبان فارسی یک ضرب المثل داریم که می گوید به روباه گفتند شاهدت کیست گفت دمم. از کی آقای دعایی شاخص تشخیص فتنه گر از غیر فتنه گر شده است؟

 

وی در ادامه تاکید کرد: آقای دعایی خودش از عوامل فعال دوره فتنه بوده و معلوم است که وی باید چنین نظری را مطرح کند. البته شاخص ما برای تشخیص فتنه و فتنه گران آقای دعایی نبوده و نیست. و این مملکت دارای قانون و نظم است. به همین جهت همه موظف به رعایت قوانین هستند. به ویژه نشریات و رسانه هایی که با پول مردم و بیت المال اداره میشوند. چطور ملت اجازه خواهند داد؛ که یک نفر از بودجه بیت المال در جهت خلاف منافع مردم گام بردارد. بنابراین از قوه قضائیه انتظار میرود تا به این موضوع به جدیت رسیدگی کند و متناسب با تخلف برای فرد خاطی مجازات تعیین شود.

نقوی در خصوص ارتباط اقدامات اخیر مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز نظام قلمداد فرمودند و ایشان همواره با بصیرت بخشی به مردم موجب ایستادگی مردم درمقابل فتنه گران شدند. البته هر کس با هر لباسی و مقامی در جریان فتنه فعال بوده است؛ اعم از سکوت کنندگان فتنه و محکومان فتنه، جزء خط قرمز نظام هستند.

نفوی حسینی متذکر شد: جریان اصلاحات تلاش می کند تا با تطهیر فتنه گران، آنها را برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آماده کند. در نتیجه از اقدامات و فعالیت ها بر می آید که فتنه دیگری در راه است. زیرا منافع این افراد در این گونه اقدامات است در نتیجه این نوع اقدامات، نشان از یک فتنه جدید است.

این نماینده مجلس در خاتمه تاکید کرد: آقای خاتمی از عوامل اصلی و سران فتنه محسوب میشود و وی باید خیلی شکر گزار خدا، مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد که تا کنون او را توسط قوه قضائیه محاکمه و به مجازات نرسانده و به عبارت دیگر نظام و مردم با ایثارگری به او فرصت داده اند.