برگزاری دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی
 

به گزارش افکارخبر، دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامعلی محمدی قائم مقام دادگستری استان تهران در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

غلامعلی محمدی در ابتدای این نشست با تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: برگزاری انتخابات آزاد در هر کشور، نماد اصلی و تمام عیار دموکراسی و مردم سالاری است و زمانی که مردم به این امر اعتماد داشته باشند به طور قطع با تمام وجود و به شکل گسترده در صحنه حاضر خواهند شد، انتخابات‌های مهم پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همگی موید همین مطلب است.

وی افزود: نقش این ستاد در برگزاری یک انتخابات آزاد و سالم غیر قابل انکار است لذا باید با ایفاء وظیفه قانونی خود موجبات ارتقا اعتماد عمومی را فراهم کند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره اجمالی به برخی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در چند جلسه اخیر ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با مسئولیت دادستان کل کشور اظهار داشت: در متن این تصمیمات، راهبردها و راهکارهای متعدد قانونی جهت جلوگیری از تخلفات و جرائم احتمالی در خصوص انتخابات‌های آتی در عرصه‌های مختلف نهفته است که می‌تواند برای ستاد استان بسیار راهگشا باشد.

بر اساس دستورات جلسه مقرر شد در خصوص موضوع مهم پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از اموال دولتی و بیت المال له یا علیه کاندیداها و یا ستادهای انتخاباتی آن‌ها و همچنین عدم دخالت ستادها، دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در فعالیت‌های انتخاباتی و طرفداری از اشخاص و گروه‌های سیاسی با توجه به مهم بودن موارد، هر یک از اعضا ستاد در محدوده مسئولیت محوله به نحو مطلوب برنامه‌های مدون خود را به دبیرخانه ستاد منعکس کنند تا در جلسه آتی با جدیت مورد بررسی قرار گیرند.