کاخ سفید: چند مقام ایرانی تحریم می شوند!

به گزارش افکارخبر، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید باردیگر از تحریم برخی از شخصیت های ایرانی به منظور مقابله با موضوع آزمایش موشکی ایران خبر داد.

جاش ارنست، گفت: آمریکا نگرانی خود در این زمینه به شورای امنیت ارجاع داده و فرایندی را در این نهاد بر ضد ایران شروع کرده است.

سخنگوی کاخ سفید درباره اضافه کردن نام شخصیت ها و مقامات ایرانی به فهرست تحریم ها، گفت: اسامی تعدادی از این اشخاص هم اکنون نیز در فهرست تحریم ها قرار دارد.

ارنست تصریح کرد: گزارش هایی که در ابتدای تابستان امسال منتشر شد نشان می داد که ایران در خصوص آزمایش موشک بالستیک خود آشکار عمل کرد و آمریکا نیز به شورای امنیت سازمان ملل مراجعه و نگرانی خود را در این خصوص مطرح و فرایندی را در شورای امنیت علیه این اقدامات ایران شروع کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بسیاری از افرادی که در این آزمایش موشکی دست داشتند، هم اکنون نیز هدف تحریم های عمده اقتصادی هستند که آمریکا وضع کرده است. رئیس جمهور نیز در اوایل تابستان امسال، با سران شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید  صحبت کرد. کانون بسیاری از تلاش ها درباره اقدام مشترک آمریکا با شرکای خود در منطقه مقابله با برنامه موشک های بالستیک ایران و کاهش خطری بود که این مساله علیه آمریکا، منافعمان و شرکا و متحدان منطقه ای داشت.

این اظهارات در شرایطی بیان می شود که بر اساس اذعان امریکا آزمایش موشک های جدید ایرانی نقض برجام نیست و امریکا فقط از بابت آنها نگران شده است!

ضمن اینکه بر اساس توافق هسته ای که قرار است امروز، روز اجرای آن باشد، امریکا نه تنها باید تحریم های قبلی را لغو کند، بلکه دیگر اجازه نخواهد داشت به بهانه های مختلف تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرده و یا اشخاص و مقامات ایرانی را در فهرست سیاه قرار دهد.