خون شهیدان نیجریه موجب رشد حق طلبی در آفریقا خواهد شد

به گزارش افکارخبر، به مناسبت اقدامات ضدانسانی ارتش نیجریه علیه مردم مسلمان این کشور بیانیه ای به شرح ذیل از جانب دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

 خبر تهاجم وحشیانه ارتش نیجریه به مسلمانان این کشور که موجب شهادت و زخمی شدن گروه کثیری از مردم مؤمن و خداجوی بزرگترین کشور اسلامی آفریقا شد، موجب تأسف و اندوه فراوان امت اسلامی در سراسر جهان گردید. سابقه اقدامات خشن و کشتار وحشیانه مردم مسلمان آن کشور توسط نیروهای نظامی نیجریه در هنگام برپایی تظاهرات روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان سال گذشته هنوز در خاطره‌ها زنده است که تنها گناه آن تظاهرات‌کنندگان مظلوم، حمایت از فلسطین و مخالفت با اشغال قبله اول مسلمین بود.

امسال نیز بدون تردید، راهپیمایی عظیم میلیونها نفر پیروان و محبان اهل بیت (علیهم السلام) به مناسبت سالگرد اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نیجریه موجب شد که با تحریک رژیم صهیونیستی و حمایت خشونت‌طلبان وهابی که بازماندگان بنی امیه در عصر ما می‌باشند، این تهاجم بی‌سابقه جنایتکارانه علیه مسلمانان انجام شود.  

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن تسلیت به خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این فاجعه دردناک و آرزوی سلامتی برای حضرت علامه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر بزرگ جنبش بیداری اسلامی نیجریه و خانواده محترم ایشان و دیگر مجروحین این واقعه مؤلمه، خواستار آن است که کلیه مسلمانان بی‌گناهی که به جرم محبت اهل بیت علیهم السلام در زندان تحت شکنجه‌های قرون وسطایی هستند، آزاد شوند و از دولت نیجریه می‌خواهد که هرچه زودتر مسببین این فاجعه را تعقیب، دستگیر و محاکمه نموده و آنها را به جزای اعمال وحشیانه‌شان برساند.  

مجمع جهانی بیداری اسلامی از کلیه ملل مسلمان در سراسر جهان می¬خواهد که صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.

رجاء واثق داریم که خون شهیدان اربعین حسینی (ع) موجب رشد شجره طیبه حق‌طلبی که ثمرة خون شهیدان کربلاست در قاره آفریقا خواهد شد.  

علی اکبر ولایتی/ دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی