تعرفه های خدمات سرپایی درمان اعتیاد ابلاغ شد

به گزارش افکارخبر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران درباره تعرفه های خدمات سرپایی درمان اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان در بخش های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سال 1394 را ابلاغ کرد.

این مصوبه را در تاریخ 10 آذر 1394 برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، تعرفه های مصوب درمان اعتیاد در بخش دولتی، مبنای عمل سازمان بیمه سلامت ایران در سال 1394 است و دستورالعمل اجرایی نحوه ارایه خدمات درمانی به معتادان و درمان اعتیاد در سال 1394 توسط شورای عالی بیمه سلامت کشور بازنگری و ابلاغ می شود.

همچنین بر اساس این مصوبه،تعرفه مراکز اقامتی (هتلینگ) میان مدت و TC مشمول تعهد بیمه نخواهد بود.

*متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

1- تعرفه های خدمات سرپایی درمان اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان در بخش های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سال 1394 بر اساس جدول شماره (1) پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می گردد.

2- تعرفه های مصوب درمان اعتیاد در بخش دولتی مبنای عمل سازمان بیمه سلامت ایران (ذیل ردیف 30406) در سال 1394 است.

3- دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه خدمات درمانی به معتادان و درمان اعتیاد در سال 1394 توسط شورای عالی بیمه سلامت کشور بازنگری و ابلاغ می شود.

4- تعرفه مراکز TC در بخش های دولتی و خصوصی و اقامتی میان مدت (کمپ) در بخش خصوصی به شرح جدول شماره (2) پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می گردد.

5- تعرفه مراکز اقامتی (هتلینگ) میان مدت و TC مشمول تعهد بیمه نیست.