به گزارش افکارخبر ، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره برنامه جامعتین برای وحدت اصولگرایان گفت: آیات موحدی کرمانی، مصباح یزدی و یزدی سه جلسه تاکنون داشته‌اند و هفته گذشته نیز جلسه‌ای داشتند و بحث‌شان در این است که ما نیز در کلیت از وحدت اصولگرایان حمایت می‌کنیم اما اینکه بخواهند برای هر استان و یا شهرستان مصداق‌ها را مشخص کند را رد می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: اخیراً نامه‌ای را آقای حداد و برخی دیگر از آقایان اصولگرا برای این سه نفر نوشته‌اند و در این نامه گزارشی از روند کارها و فعالیت‌های انجام شده برای وحدت اصولگرایان را ارائه کرده‌اند و این نامه در جلسه هفته قبل نیز قرائت شده است. آقایان اصل اصولگرایی را مورد تأیید قرار می‌دهند و حتی گفته‌اند که اگر اصولگرایان برای وحدت به مشکلی برخورند آمادگی دارند که این مشکلات و اختلافات را حل کنند.

وی ادامه داد: تاکنون که جلساتی میان رهپویان، پایداری‌ها، ایثارگران و مؤتلفه برای وحدت تشکیل شده است و گویا آقایان نظر دارند که همانند دوره هشتم چند نفر به عنوان داور از بین روحانیون انتخاب شوند که برای این موضوع نیز به یک نتیجه کلی رسیده‌اند و بعد از این نیاز است کسانی که هنوز به مجموعه نپیوسته‌اند به این مجموعه بپیوندند.

آشتیانی در مورد نشست لاریجانی، ولایتی، مقتدایی و ناطق نوری و اینکه آیا این نشست شکل‌گیری جبهه‌بندی جدیدی در جریان اصولگرایی نیست گفت: ظاهراً آقای مقتدایی خودش را از این گروه کنار کشیده است و فکر نمی‌کنم این گروه به جایی برسد ولی بنا این است که با این آقایان صحبت شود تا آنها نیز به این وحدت بپیوندند.