نوبخت: دولتمردان از امکانات دولتی در انتخابات استفاده نخواهند کرد

به گزارش افکارخبر، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی‌بر اینکه جریان‌های نزدیک به دولت و برخی مسعولین تا چه حد امکان ورود به جلسات و رایزنی های انتخاباتی دارند، تصریح کرد: باید صریح بگویم که دولتمردان از هیچ امکانات دولتی برای اثرگذاری در انتخابات استفاده نخواهند کرد و تنها وظایف قانونی خود در جایگاه مجریه را باید انجام دهند، لذا آنچه که ما می‌توانیم در جایگاه قانونی انجام دهیم برگزاری یک انتخابات سالم هست.

 
وی با بیان اینکه سال 92 انتخاباتی در کشور صورت گرفت که یک رضایت عمومی در کشور را فراهم کرد و امیدی در کشور آفریده شد، گفت: چقدر خوب است که مردم راضی باشند و امید در جامعه جاری باشد،  شاهد شادمانی مردم پس انتخابات 92 بودیم، بدون اینکه بعد از آن حرف و حدیثی صورت گیرد.
 
معاون رییس جمهور ادامه داد: خیلی خوب است که بعد از انتخابات میزان همدلی و همراهی بیش‌تر شود و البته این اتفاق بعد از انتخابات 92 افتاد و یک امید در جامعه بوجود آمد، به مصلحت کشور نیست که انتخاباتی برگزار شود که بعد از آن کلی فاصله و شکاف در کشور بوجود بیاید از این جهت این یک آرزو و هدف مناسبی است که انتخابات 94 هم مانند انتخابات 92 برگزار شود.
 
وی افزود: دولت می‌تواند یک انتخابات سالم را به عنوان مجری انتخابات به انجام برساند و تمام مساعی خود را مصروف خواهد داشت تا این انتخابات در چهارچوب قانون انجام شود.
 
*از برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس بی‌خبرم
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس طی دو هفته آینده، ادامه داد: از برگزاری نشست مشترک دولت با مجلس شورای اسلامی  بی خبرم، ولی هیچ اتفاق غیر منتظره و غیر مترقبه‌ای نیست، اما این جلسات در گذشته بوده و آینده هم احتمالا خواهد بود.