لاریجانی هرگز از اصولگرایان جدا نمی‌شود

به گزارش افکارخبر، حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با «نسیم» با اشاره به برنامه جریان اصولگرایی مبنی بر رسیدن به وحدت اظهار داشت: در این مسیر برای جریان اصولگرایی مشکل خاصی نیست و همه تلاش میکنند تا به موضوع وحدت که اصلی ترین مسئله اصولگرایان است دست پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت اصولگرایان بهتر از وضعیت سایر جریانات است گفت: هیچ یک از اصولگرایان تا به حال مخالف وحدت نبوده و همه به دنبال تحقق این امر هستند، منتهی کیفیت و شیوه و روش وحدت هر کسی طبق سلیقه‌ای آنهاست؛ اما در مجموعه همه به این نتیجه ‌رسیدند که جز وحدت راه دیگری برای پیشرفت وجود ندارد.

ابراهیمی افزود: تلاش این جریان در راستای وحدت خواهد بود، ما در این خصوص از بعد نظری مشکلی نداریم و انشاء‌الله در تئوری و عمل بتوانیم کار خوبی انجام بدهیم.

عضو جامعه روحانیت با تأکید بر اینکه باید منتظر بود تا در عمل مشخص شود چه اتفاقی می‌افتد ادامه داد: وحدت و تشکیل سامانه وحدت با حرف درست نمی‌شود،  تا الان از نظر حرف و سخن و گفتمان و مذاکره مشکلی نداشتیم حالا از این به بعد مرحله عمل است و ببینیم در عمل چکار می‌کنند.

وی افزود: اصولگرایان در تئوری مشکلی ندارند اما از نظر ساز و کار اجرایی بایستی سلائق مد نظر قرار بگیرد تا بتوانیم به یک تفاهم خوبی در عمل برسیم، در این راه مخالفی وجود ندارد اما کمی اختلاف سلیقه و شیوه‌هایی که ما با چه ساز و کاری بتوانیم با هم حرکت کنیم وجود داردکه امیدواریم مرتفع شود.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه آقای لاریجانی هرگز از اصولگرایی جدا نمی‌شود تصریح کرد:  ایشان در جریان اصولگرایی هستند و با سایر اصولگرایان، حالا ممکن است در تمهید مقدماتش حرف و حدیثی بیاید اما عملاً نمی‌تواند از اصولگرایان جدا باشد لذا با اصولگرایان است.

عضو جامعه روحانیت دولت را مجری انتخابات دانست و گفت: دولت نمی‌تواند طرف انتخابات باشد و باید بی طرف وارد شود، از دولت نمی‌توان به عنوان حزب اسم برد، برنامه‌ آنها برگزاری انتخابات است آن هم به نحو عادلانه و منصفانه.

وی افزود: دولت حزب نیست که بگوییم چه کسی مخالف دولت است و چه کسی موافق دولت است دولت طبق اظهارات و قانون بایستی انتخابات را به نحو صحیحی برگزار کنند و این تنها وظیفه و نقش آنها است.

ابراهیمی با اشاره به برنامه جناح های دیگر برای حضور در انتخابات گفت: صحبت‌هایی وجود دارد حتی آقای عارف و بقیه هم اعلام کردند که نوعی ائتلاف بین اصلاح طلبان و عدالت‌خواهان وجود دارد و هیچ کسی هم منکر این اتفاق نشد و اینها با هم حرکت می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت در پایان در خصوص اعلام جامعه مدرسین مبنی بر ورود به مصدایق در انتخابات خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین از ابتدا هم طبق نظر حضرت امام فعالیت سیاسی‌شان در قم محدود بود الا در مورد خبرگان، درست است جامعه مدرسین از ورود به مصادیق امتناع دارد اما در رابطه با مجلس حمایت خود را انجام می‌دهند.