لاریجانی: مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا خلاف برجام است

به افکارخبر، علی لاریجانی عصر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ملت ایران با مصوبه شورای حکام از گردنه‌ای عبور کرد، اظهار داشت: این پیروزی‌ای بود که شرارت 10 ساله غرب را علیه ایران را پایان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از نتایج مسئله هسته‌ای این بود که شب گذشته ایران توانست ماجرای PMD را که دستاویزی برای ماجراجویی علیه ایران بود را خاتمه دهد. 

وی با اشاره به اینکه از 10 سال پیش کشورهایی علیه ایران گزارشی دروغ مبنی بر تولید سلاح هسته‌ای داده بودند، خاطرنشان کرد: این کشورها در شورای حکام آژانس انرژی هسته‌ای، سر و صدا راه انداخته و پرونده PMD را علیه ایران تشکیل دادند. این کشورها ادعا می‌کردند که ایران در مسئله هسته‌ای به سمت سلاح رفته اما براساس گزارش‌های مدیرکل آژانس، این پرونده بسته شد و غرب پذیرفت که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نرفته است.

لاریجانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا که سبب ایجاد مشکل برای سفر به ایران توسط اتباع 38 کشور و اتباع ایرانی با تابعیت مضاعف می‌شود، گفت: این مسئله امر خیلی مهمی نیست، اما در برجام رفتارهایی در ارتباط با کشورهای دیگر سنجیده شده بود که این اقدام آمریکا خلاف آن است، اگر این اقدام دنبال شود، مسیر طی شده را با دستان خود خراب کرده و خلاف برجام است.