آملی لاریجانی: معیار انتخابات هماهنگ با معیار نظام است

به گزارش افکارخبر، آیت‌الله صادق لاریجانی عصر چهارشنبه در همایش بصیرت در عصر حاضر در مدرسه صدر بابل بابیان اینکه نظام اسلامی با حوزه گره‌خورده است یادآور شد: این نظام در صحنه عمل نیز از بحث روحانیت جدا نبوده، ازاین‌رو وظیفه سنگینی بر روی دوش طلاب قرار دارد.

وی با عنوان اینکه ما فقط با مسئله جنگ روبرو نیستیم یادآور شد: زیربنای فکری ما بنیان‌های فکری و دینی است و روحانیت باید پاسخگوی نسل جوان و پرسش‌های فراوان قشرهای مختلف باشد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سم‌پاشی‌های فراوان علیه نظم جمهوری اسلامی یادآور شد: باید به اجرای نظام جمهوری اسلامی کمک کرد و جلوی انحرافات را گرفت و با تمام وجود از نظام حمایت کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخشی از سخنان خود به انتخابات پیش رو در کشور اشاره و با اظهار اینکه گاهی یک لغزش می‌تواند انسان را از نظام جمهوری اسلامی و راه مستقیم دور کند یادآور شد: آنچه عزت جمهوری اسلامی را حفظ می‌کند نگاه رهبری به آینده کشور است و معیارها در انتخابات نباید از معیارهای نظام دور باشد.

وی انقلاب اسلامی را ثمره خون شهیدان برشمرد و تصریح کرد: باید وظیفه خود را به‌درستی در مقابل خون شهدا انجام دهیم و معیارها و قوانین را به‌تمام‌معنا رعایت کنیم.

رئیس دستگاه قضا با عنوان اینکه کسانی که برای انتخابات می‌آیند توسط شورای نگهبان احساس هویت می‌شوند تأکید کرد: در گزینش افراد باید با سلامت عقل انتخاب کنیم زیرا نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان نظام مردم‌سالاری باید باعزت به راه خود ادامه دهد.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اینکه برخی مسئولیت‌ها برای ترسیم وضعیت ما است یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تأسیس شد و به حیات خود ادامه می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه افزود: برای ارزیابی صحیح باید در کنار کاستی‌ها، برجستگی‌ها را هم قرار دهیم و باید اختصاصات این نظام مقدس را کشف کنیم زیرا نظام اسلامی با رهبری فرزانه به حیات خود ادامه داده و دشمنان برای ضربه زدن به آن تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی، مشکلات و تحریم‌ها، هیچکدام نتوانست جلوی پیشرفت نظام اسلامی را بگیرد افزود: نظام اسلامی با همه مشکلات به حیات خود ادامه می‌دهد و اقتدارش از سوی دوست و دشمن غیرقابل‌انکار است.

رئیس قوه قضاییه، ریشه قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را ناشی از ساختار سیاسی و نظامی آن دانست و گفت: این اقتداری که لرزه بر کشورهای استکباری انداخته است ناشی از معادن ما نیست بلکه ناشی از استقلال و خودباوری است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با عنوان اینکه نگاه دینی در بنیادهای انقلاب اسلامی برجسته است، دینی بودن نظام جمهوری اسلامی را سبب اقتدار نظام اسلامی برشمرد و گفت: خصیصه جمهوری بودن بر اساس ارزش‌های الهی نیز از دیگر ویژگی‌هاست.

وی با اظهار اینکه قدرت نرم انقلاب اسلامی سبب جذب قلوب مردم شده است افزود: جمهوری اسلامی به دنبال عقیده‌های صحیح است ازاین‌رو در بیرون از مرزهای خود نیز وجود دارد اما دولت عربستان با ثروت خود، مردم و همسایگانش را قربانی کرده و تروریست‌ها را پرورش داده که این امر هیچ‌گاه قابل‌قبول نخواهد بود.