اقتدار نیروهای مسلح باعث شکل گیری میز مذاکره شد

به گزارش افکارخبر، محسن رضایی رئیس هیئت مدیره خانه سرباز صلح ایران عصر امروز چهارشنبه در نخستین کنگره ملی سربازان صلح ایران که در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، با بیان اینکه ما همه روزها را در تقویم ملی داریم، اما روزی که از سربازان یاد شود وجود ندارد، گفت: باید چنین روزی در تقویم ملی ما بیاید و هدف ما از برگزاری این کنگره قدردانی از زحمات و تلاش‌های قشر عظیم و مقتدر سرباز است. 

وی ادامه داد: زندگی بشر همیشه متاسفانه با جنگ همراه بوده، در عین حالی که 15 سال از قرن 21 می‌گذرد، متاسفانه رویدادها و حوادث تلخی همچون ناامنی و جنگ رخ داده که نویدگر ناامنی در جهان است. 

محسن رضایی ادامه داد: حمله آمریکا به افغانستان و عراق آغازگر این ماجرا بود و تا امروز به کشتار و قتل عام کشیده شده، مقدماتی که امروز در جهان اتفاق افتاده از جنگ جهانی دوم بدتر است. 

وی تصریح کرد : جنگ و ناامنی دوباره در حال وارد شدن به زندگی مردم است و صلح و امنیت در حال کمیاب شدن است، بنابراین ما به سرباز صلح نیاز داریم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سربازان به سه گروه تقسیم می‌شوند، سربازان تجاوز, سربازان تسلیم و سربازان صلح که بعضا برخی‌ها تسلیم را با صلح یکی می‌دانند که این موضوع کاملا اشتباه است. 

رضایی ادامه داد: سرباز تسلیم سربازی است که یک ملت و کشور را تسلیم می‌کند، اما اسم او را صلح می‌گذارند، اما کسی که از مرز و بوم یک کشور عبور کند و ظلم و بی‌عدالتی را ایجاد کند سرباز جنگ است، اما در مقابل سربازی که برای دفاع از میهن خود تلاش می‌کند سرباز صلح است. 

رئیس هیئت مدیره خانه سرباز صلح تاکید کرد: نباید کشوری را تسلیم کنیم و او را از پیشرفت عقب بیاندازیم وسپس نامش را صلح بگذاریم, به همین دلیل صلح هیچ وقت با گفتمان تنها همراه نمی‌شود. 

وی با اشاره به پرونده برجام تصریح کرد: ما در زمان صلح هم سرباز صلح داریم و هم دیپلمات صلح, در مسئله برجام شاهد بودیم که هم دیپلمات‌های صلح ما افراد توانمندی بودند و هم سربازانی که اجازه نداند قبل از گفتگوها به ایران حمله شود.

محسن رضایی تاکید کرد: اگر اقتدار نیروهای مسلح ما نبود هیچ‌گاه میز مذاکره شکل نمی‌گرفت که دیپلمات‌های صلح پشت سر آن قرار گیرند. این اقتدار ایران بود که میز مذکرات را فراهم کرد و دیپلمات‌های صلح ما نیز این مسیر را به نتیجه رساندند، بنابراین صلح تسلیم نیست، بلکه دفاع و مقاومت بر ارزش‌های انسانی است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: 3.5 میلیون سرباز دفاع مقدس ما سرباز صلح هستند، زیرا برای آزادی, عدالت و امنیت جنگیدند. 

وی ادامه داد: 200 سال این کشور را تسلیم غرب کرده بودند و نامش را صلح گذاشتند. اگر صلح واقعی بین ایران و غرب بود, همان بلا که بر سر معامله‌ ژاپن و آلمان کردند را بر سر ما می‌‌آوردند.

رئیس هیئت مدیره خانه سرباز صلح ایران در پایان گفت: ما صلح را در کنار اقتدار می‌بینیم و اقتدار پشتوانه صلح است و اگر یک روز ایران ضعیف شود به ما حمله خواهند کرد. اقتدار امروز ایران اقتداری است که به دنبال صلح است.