به گزارش افکارخبر، ساعاتی پس از بسته شدن پرونده «جنبه‌های نظامی احتمالی ایران» در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری گفت: اگر تیم امنیت ملی و کارشناسان تحریم در وزارت خزانه‌داری به این نتیجه برسند که اعمال تحریم‌های جدید برای مقابله با برنامه موشکی ایران مفید است، رئیس‌جمهور مخالفت نخواهد کرد.ارنست افزود: برخی از افرادی که در شلیک بالستیک میان‌برد عماد نقش داشتند، پیش از این مورد تحریم بودند ولی اگر کارشناسان ما صلاح بدانند، اقدامات بیشتری در برابر برنامه موشکی ایران انجام خواهیم داد. به گزارش فارس،کمیته نظارت بر تحریم‌های ایران در سازمان ملل نیز در بیانیه ای اعلام کرد: تهران قطعنامه 1929 را نقض کرده است.

 

این کمیته مدعی شده است: برنامه هسته‌ای ایران، 20 سال همه دنیا را نگران کرد و حالا هم نظر به نقض جدید قطعنامه سازمان ملل با شلیک موشک بالستیک عماد، باید با این مورد برخورد شود. در همین حال، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: واشنگتن بعد از بررسی اطلاعات موجود، آزمایش موشکی ایران را نقض آشکار قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند.

 

نمایندگان انگلیس و فرانسه نیز ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کردند. خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد: یک مقام دولت آمریکا می‌گوید واشنگتن در حال بررسی اضافه کردن چند موسسه ایرانی به فهرست تحریم‌های این کشور، در ارتباط با اقدام تهران در آزمایش موشک عماد است.