شأن مجلس خبرگان این نیست که وارد بحث های سیاسی شود

به گزارش افکارخبر، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در کنگره جمعیت آبادگران اظهار داشت: ما دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم. علت این هم زمانی که در مجمع بحث و به تایید رهبری رسید این بود که ما چون 4 انتخابات ملی داریم آنها را دو به دو با هم منطبق کنیم.

باهنر تصریح کرد: انتخابات در کشور ما بسیار مهم و تاثیرگذار است و همه مردم به این حس رسیده‌اند که نتیجه انتخابات در سرنوشت‌شان موثر است. ما هر انتخاباتی که داشتیم سه ماه قبل از آن پیش‌لرزه، یک زلزله و سه ماه پس‌لرزه داشتیم و هر سال 8 ماه وقت افکار عمومی و رسانه‌ها دنبال انتخابات بود. این در حالی است که ما در کشور کارهای دیگری داریم. بر همین اساس گفتیم هر دو انتخابات با هم منطبق شود و دو سال یک‌دفعه انتخابات داشته باشیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام محاسن و معایبی دارد گفت: از جمله معایب آن این بود که در انتخابات سال 92 که هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شورای شهر و روستا وجود داشت یکی از آنان تحت‌الشعاع دیگری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پررنگ‌ بودن انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها مورد غفلت قرار گرفت که این موضوع باید در آینده اصلاح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو انتخابات پیش رو گفت: حال نباید یکی از این انتخابات تحت‌الشعاع دیگری قرار بگیرد و نسبت به یکی از آنان غفلت صورت بگیرد. مجلس خبرگان رهبری پشتوانه ولایت فقیه است. البته ما نگرانی از انتخابات مجلس خبرگان رهبری نداریم ولی برخی علاقمند هستند خبرگان را هم سیاسی کنند.

باهنر تاکید کرد: در خصوص مجلس شورای اسلامی همه طیف‌های سیاسی حضور دارند اما در مجلس خبرگان جای این شوخی‌ها نیست. شان و منزلت مجلس خبرگان این نیست که وارد بحث‌های سیاسی و جناحی شود. اگر برخی این خواب‌های آشفته را با طرح چهره‌های جدید برای مجلس خبرگان می‌بینند قطعا با هوشیاری مردم خوابشان تعبیر نخواهد شد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود کاستی‌هایی در کشور، گفت: ما اگر بخواهیم بخش خالی لیوان را ببینیم کاستی‌های بسیاری داریم از جمله رکود، بیکاری، بی‌مبالاتی در مسائل فرهنگی و مسائل دیگر از جمله اینکه وضع تولید ما بسیار منجمد شده و وضعیت تورم بد است اما در بخش پر لیوان کارهای بسیار عظیمی صورت گرفته است.

وی در همین خصوص گفت: از جمله این موارد الگوی مردم‌سالاری دینی است که منطقه را دگرگون کرد و امت‌ها را وادار به آزادی‌خواهی و عدالتخواهی کرد. البته بیداری اسلامی با چالش‌هایی نیز روبرو شد اما بالاترین سیستم دموکراسی حاکم بر نظام‌های دنیا همین الگوی مردم‌سالاری دینی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: البته اینکه در این خصوص غربی‌ها برخورد دوگانه می‌ کنند، بحث دیگری است. مانند همان اتهاماتی است که درباره سلاح هسته‌ای به ما بستند که مجبور شدند پس بگیرند.

باهنر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تحریم‌ها در 4، 5 سال اخیر غلیظ شد، گفت: ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم. خصوصا در حوزه نظامی که کالاهایی که استفاده دو منظوره داشتند نیز بر ما تحریم بود اما امروز بیشترین و صریح‌ترین پیشرفت‌ها را در حوزه نظامی داریم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: هیچ دشمن احمقی دیوانگی نخواهد کرد اما اگر زمانی دیوانگی کند، آن زمان ایران بدون هشدارهای قبلی اقداماتی خواهد کرد که خودشان هم باور نخواهند کرد.