سفارش خرید بمب برای جنگ احتمالی با ایران!
به گزارش افکارخبر ، یک پایگاه آمریکایی با انتشار خبر سفارش 1.3 میلیارد دلاری ریاض از واشنگتن برای خرید بمب‌های هوشمند مدعی شده که دلیل سفارش عربستان سعودی برای این سلاح‌ها، «جنگ احتمالی با ایران» است.

چندی پیش در خبرها آمده بود که دولت آمریکا طرح فروش بیش از یک میلیارد دلار سلاح به عربستان را مورد تصویب قرار داد. بر این اساس واشنگتن تایید کرده که مهمات هوا به زمین و تجهیزات مرتبط، پشتیبانی لجستیک و قطعات مورد نیاز به ارزش حدود 1.29 میلیارد دلار در اختیار ریاض قرار می‌دهد .

حالا امروز پنجشنبه یک پایگاه آمریکایی در گزارشی از سفارش 1.3 میلیارد دلاری خرید بمب‌های هوشمند توسط عربستان سعودی از واشنگتن خبر داده است.

«استراتژی پیج» در مطالب با عنوان «تدارکات: بمب‌های هوشمند برای ایران» مدعی شده که عربستان سعودی با سفارش خرید انوان بمب‌های هوشمند از قبیل بمب‌های لیزری و سنگرشکن درصدد «جنگ احتمالی با ایران» است.

در این گزارش آمده است: «عربستان سعودی اخیرا سفارش خریدی دیگر به ارزش 1.3 میلیارد دلار برای بمب‌های هوشمند از آمریکا ارائه داده است. این سفارش شامل 12 هزار بمب لیزری و بمبهای مجهز به سیستم موقعیت‌یاب جهانی(GPS) است».

«استراتژی پیج» مدعی شد: «تنها کشوری که در منطقه اهداف زیادی برای هدف قرار گرفتن بمب‌های BLU-109 است، ایران می‌باشد». در نتیجه به نظر می‌رسد به منظور جنگ احتمالی با ایران باشد».

در ادامه این گزارش درباره تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی عربستان سعودی تصریح شد: «اغلب هواپیماهای مورد استعمال برای بکارگیری از بمب‌های هوشمند 153 جنگنده بمب‌افکن‌ اف 15 مدل اس‌اِی هستند. این البته شامل 84 نوع جدید سفارش داده شده در سال 2012 و 69 اف 15 مدل اس که نوسازی شده می‌شود».

به گفته این پایگاه، اسرائیل در ابتدا مخالف فروش این فناوری پیشرفته بمب‌افکن‌ها به سعودی‌ها بوده اما آمریکا با «مذاکرات محرمانه» مشکل را حل کرده است.

بر اساس این خبر، ‌قرار است که روند تحویل اف 15‌های نوسازی و تجهیز شده به عربستان سعودی در سال 2016 آغاز شود که البته برای ریاض هزینه‌ای بالغ بر حدود 30 میلیارد دلار دربرخواهد داشت.