دومین روز ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان اسلامی در محل ستاد انتخابات کشور با ثبت نام سه داوطلب از حوزه انتخابیه ارومیه و اصفهان آغاز شد.

 

این سه داوطلب که کاندیدای حوزه های انتخابیه ارومیه و اصفهان بودند در دقایق اولیه آغاز ثبت نام به وزارت کشور آمدند بطوریکه هنوز خبرنگاران در محل حضور نداشتند.

 

برائت از جناح های سیاسی

 

اولین چهره نام آشنایی که برای ثبت نام به وزات کشور آمد شیخ محمود امجد از اساتید حوزه بود. او که از تمام جریانات سیاسی برائت می جست تاکید کرد: سیاسی نیستم، فراجناحی ام و خود را متعلق به هیچکدام از جناح های سیاسی نمی دانم.

 

ثبت نام کاندیدای سرماخورده

 

دقایقی بعد از ورود امجد، سید حسن خمینی به همراه برادرانش، سید یاسر و سید علی وارد وزارت کشور شد که مورد استقبال رسمی حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور قرار گرفت.

 

حجه الاسلام خمینی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران با اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه تهران گفت: امروز سرما خورده ام و فرصت پاسخگویی به سوالات دوستان را به زمان دیگری موکول می کنم. وی از اقبال عمومی نسبت به کاندیداتوری اش در انتخابات خبرگان گفت و این موضوع را نشان دهنده زنده بودن امام در جامعه دانست.

 

خبره های جوان

 

آنچه که در دومین روز ثبت نام نظرها را به خود جلب می کرد حضور پررنگ خبره های جوان به منظور ثبت نام در انتخابات خبرگان بود. بسیاری از آنان پس از تحویل مدارک اولیه از اعلام نام خود امتناع می کردند و این کار را به منزله تبلیغات زودهنگام می دانستند.

 

ثبت نام اعضای فعلی خبرگان

 

امروز حدود بیست کاندیدا در وزارت کشور ثبت نام کردند که در میان آنها حضور برخی از اعضای فعلی خبرگان نیز به چشم می خورد که شاهد مثال آن ثبت نام حجت الاسلام عسگر دیرباز نماینده فعلی مردم ارومیه، آیت الله اسلامیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری، آیت الله فیض نماینده مردم آذربایجان شرقی بود. روز گذشته هم آیت الله خاتمی، حجت الاسلام علی رازینی، آیت الله محمد تقی واعظی، آیت الله سید ابوالفضل میر محمدی برای ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان به وزارت کشور رفته بودند.

 

مدارک عمده داوطلبان ثبت نام کننده در روز دوم ناقص بود که مقیمی در واکنش به این موضع از متقاضیان خواست که مدارک لازم را همراه داشته باشند تا روند ثبت نام آنها با سرعت انجام شود.

 

لطف وزارت کشور به یکی از کاندیداها!

 

یکی از متصدیان ثبت نام در ستاد انتخابات کشور هم در مواجهه با یکی از داوطلبان که مدارکش ناقص بود گفت: کارت ملی اصلی ترین مدرک مورد نیاز برای ثبت نام است و اگر ما شما را ثبت نام می کنیم لطف کرده ایم! شما باید تا روز آخر ثبت نام مدارکتان را به ستاد انتخابات ارسال کنید.

 

لازم به ذکر است تا پایان دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات خبرگان ۸۶ نفر در وزارت کشور و ۳۱ فرمانداری سراسر کشور ثبت نام کردند.