سپاه پاسداران، بیشتر نیروهای خود را از سوریه فراخوانده است

 

تایمز آو اسراییل با استناد به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد مقامات ایرانی مجبور شدند بیشتر نیروهای خود را از سوریه فراخوانند.

 

در ادامه ادعاهای این گزارش آمده است: ایران در ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 10 مهر) دو هزار نیرو را به سوریه اعزام کرد. در حال حاضر، از این تعداد تنها 700 و یا 800 نفر در این کشور باقی مانده اند. عقب نشینی نیروهای ایرانی از سوریه باعث نگرانی حزب الله شده است. چرا که حزب الله نگران است با کاهش شمار نیروهای ایرانی در سوریه، معارضان سوری بتوانند بر آنها غلبه کنند.

 

 
نگارنده گزارش مدعی است: شمار تلفات نیروهای ایرانی در سوریه به اندازه ای است که شگفتی فرماندهان ایرانی و به ویژه سردار قاسم سلیمانی – فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – را به همراه داشته است. در حالی که مقامات اسرائیلی آمار واقعی تلفات نیروهای ایرانی را در دست ندارند، برآوردها حکایت از آن دارد که ده ها نیروی ایرانی در سوریه جان خود را از دست داده اند. ضمن اینکه شمار زخمی ها نیز به بیش از صدها نفر می رسد.

 

 

 

در ادامه ادعاهای این گزارش آمده است: در هفته های اخیر، فعالیت نیروهای ایرانی در شمال غرب سوریه افزایش یافته است. نیروهای سپاه قدس می کوشند مانع از پیشروی معارضان سوری شوند.