شریعتمداری آتش تنفر علیه آمریکا را شعله‌ور نگه می‌دارد

 بابی گاش—خبرنگار کهنه کار و مدیر اجرایی کنونی سایت اقتصادی کوارتز—در ادامه گزارش‌هایش درباره تجربیات خود از سفر به ایران، از دیدار با حسین شریعتمداری—مدیر مسئول روزنامه کیهان—نوشت. 

 

بابی گاش درباره این دیدار گفت: شریعتمداری که یکی از مشهورترین روزنامه‌نگاران ایرانی است همیشه از دیدار با اصحاب رسانه‌های خارجی استقبال می‌کند. او در این دیدار نیز با رویی خوش و لبخندی بر لب در دفتر خود از من پذیرایی کرد. وی در همان ابتدای دیدار از دشمنی آمریکا و متحدانش با ایران گفت و آن‌ها را محکوم به شکست دانست. شریعتمداری در ادامه، تنش‌های فرقه‌ای در جهان اسلام را نتیجه اقدامات آمریکا خواند و گفت: «داعش را آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران ایجاد کرده‌اند.» 

 

این خبرنگار در ادامه نوشت: هر چه من تلاش کردم موضوع بحث را به جهت دیگری غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت کنم، شریعتمداری به همان نقطه بازمی‌گشت. او به من گفت: ایران نیازی به غرب ندارد و مجلس قصد دارد قانونی را در ارتباط با ممانعت از بهبود روابط ایران و آمریکا به تصویب برساند. او به عنوان یکی از حافظان نظام جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند همواره به مردم گوش‌زد کند دشمن اصلی آن‌ها کیست و این همان چیزی است که همواره در مطالب روزنامه کیهان نیز منعکس می‌شود.

 

بابی گاش در پایان، درباره نظر شریعتمداری در خصوص توافق هسته‌ای ایران نوشت: وی معتقد است این توافق به درد ایران نخواهد خورد و کشورش همچنان به تنفر خود از آمریکا ادامه خواهد داد.