کدام شهرها در نام نویسی خبرگان رکورد زدند؟
علی پورمطلق با اشاره به آخرین آمار داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: از ابتدای نام نویسی تا پایان وقت اداری روز گذشته 897 نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 41 نفر آنها خانم هستند. 

 

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: 153 نفر نیز برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند که از این تعداد 2 نفر آنها خانم هستند.

 

پورمطلق در ادامه در خصوص داوطلبانی که پرونده آنها به دلیل نقص هنوز کامل نشده است افزود: این افراد نیز جزء آمار اعلام شده هستند زیرا نواقص پرونده ها در حال تکمیل است. 

 

وی جوان ترین داوطلب خبرگان رهبری را 27 ساله و مسن‌ترین داوطلب را 92 سال اعلام کرد و گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری پس از پایان روز چهارشنبه و ارسال پرونده ها به شورای نگهبان، به وسیله فقهای شورای نگهبان بررسی می‌شود، همچنین همراه با تشکیل هیئت های اجرایی برای مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در دستور کار قرار می گیرد.

 

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به ثبت نام داوطلبینی که در دوره های قبل رد صلاحیت شده اند گفت: رد صلاحیت در دوره های قبل مانع از نام نویسی نیست و این افراد می توانند برای انتخابات این دوره نیز ثبت نام کنند و فرآیند رسیدگی همچنان وجود دارد. 

 

پورمطلق در خصوص احتمال تمدید مهلت نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی افزود: احتمال تمدید وجود ندارد زیرا در هیچ دوره ای، این زمان تمدید نشده و در قانون نیز مشخص نشده است لذا خواهشمندم که داوطلبان نام نویسی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.