واکنش آقای سخنگو به  ترور سمیر قنطار
حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، ترور سمیر قنطار «نماد مقاومت در برابر اشغال و تجاوز رژیم صهیونیستی» که پس از نزدیک به سه دهه اسارت، چند سال قبل در عملیات مبادله اسرا با حزب الله لبنان آزاد شده بود؛ را به خانواده و همرزمان این شهید سرافراز، مقاومت لبنان و فلسطین و ملت و دولت لبنان تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترور قنطار در بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی در حومه دمشق را مصداق آشکار نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک دولت مستقل عضو سازمان ملل متحد و جدیدترین نمونه تروریسم دولتی سازمان یافته و نهادینه رژیم صهیونیستی دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

جابرانصاری با تاکید بر اینکه این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی که به یک رویه ثابت و مستمر تبدیل شده، خطرناک ترین شکل تروریسم دولتی است؛ از سازمان های بین المللی و دولتهای جهان خواست این اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه را محکوم کرده و اجازه ندهند عزم جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم، تحت تاثیر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تضعیف شود.

«سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی که سال ۲۰۰۸ بعد از ۳۰ سال اسارت از سلول‌های دشمن صهیونیستی آزاد شده بود، شب گذشته در حمله موشکی دشمن دیرینه‌اش به دمشق، به شهادت رسید.